کیش در هفته ای که گذشت:
اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری گوهر فاطمی، محکومیت کشتار مردم یمن توسط رژیم آل سعود، برگزاری مسابقات دو استقامت فیرپلی کشور، آغاز تهیه آلبوم واگویه های جنوب و اجرای مرحله اول واکسیناسیون فلج اطفال از جمله رویدادهای هفته گذشته در کیش است.
کد خبر: ۱۰۲۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 29 January 2022

به گزارش تابناک جزیره، مهمترین رویدادهای خبری جزیره کیش در هفته گذشته ( دوم تا هشتم بهمن) با معرفی برترین های جشنواره فرهنگی و هنری گوهر فاطمی آغاز و با برپایی تجمع اعتراضی کیشوندان برای محکومیت کشتار مردم ستم دیده یمن به دست رژیم آل سعود و همپیمانان آن به پایان رسید.

مردم مومن و همیشه در صحنه کیش پس از ادای فریضه نماز جمعه با سر دادن شعار مرگ بر آل سعود ، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا کشتار مردم یمن توسط آل سعود و امارات متحده عربی را محکوم کردند و بار دیگر تنفر خود را از حامیان گروه های تکفیری و جلادان سعودی به نمایش گذاشتند .

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی با محکوم کردن اقدام ضد انسانی و غیر قانونی آل سعود، خواستار واکنش مجامع بین المللی در مقابله با این اقدامات شدند.

امام جمعه کیش نیز بخشی از خطبه های نماز جمعه را به این مساله اختصاص داد با اشاره به کشتار مردم غیر نظامی یمن توسط اعتلاف سعودی گفت: کمترین اقدامی که امروز می توانیم انجام دهیم حضور مردم ایران در راهپیمایی علیه رژیم استکباری و آل سعود است تا صدای این ملت مظلوم به گوش جهانیان برسد.

جشنواره گوهر فاطمی تا محکومیت آل سعود

ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)

به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) هفته گذشته برنامه های متنوعی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد که اختتامیه جشنواره ملی فرهنگی و هنری گوهر فاطمی با محوریت حجاب و عفاف در در هشت رشته شعر، عکاسی، نقاشی، نقاشی خط، خوشنویسی، نماهنگ، موشن گرافی، پژوهش و مقاله از جمله آنها بود.

علاوه بر جشن های عمومی با حضور هنرمندان سراسر کشور در اسکله تفریحی، شهرک سحر و شهرک نونبیاد، در قالب جشن بانوی آفتاب برگزاری مسابقه ساخت مجسمه های ماسه ای با حضور بیش از بیش از ۸۰ تیم خانوادگی در ساحل اسکله تفریحی جزیره کیش از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای روز مادر بود.

مسابقه ساخت مجسمه های شنی ابتدا با گروه سنی کودکان و نوجوانان آغاز شد اما پس از مدتی خانواده ها نیز در ساخت مجسمه ها مشارکت کردند و به بیش از ۵۰ درصد از  شرکت کنندگان پس از داوری جوایزی اهدا شد.

جشنواره گوهر فاطمی تا محکومیت آل سعود

کرونا و سلامت

حوزه سلامت جزیره کیش نیز در هفته گذشته به واسطه شیوع سویه اومیکرون دستخوش رویدادهای مختلف بود که ابتدای هفته سخنگوی شورای سلامت کیش از روند افزایشی تعداد بیماران مثبت خبر داد و اواخر همین هفته وضعیت جزیره از رنگ آبی به نارنجی تغییر رنگ داد.

محمدرضا رضا نیا اضافه کرد: سرایت پذیری افراد جامعه به صورت خوشه های محل کار و خانواده مهمترین ویژگی سویه اومیکرون است به گونه ای که عمده بیماران شناسایی شده در این ۲ گروه قرار گرفته اند و لازم است افراد جامعه برای جلوگیری از افزایش شیوع ویروس در رعایت پروتکل های بهداشتی جدی باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون در این جزیره بیش از ۱۰۰ درصد افراد جامعه واجد شرایط دُز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند گفت: اما سطح پوشش دُز سوم واکسن بیش از ۳۳ درصد بوده و لازم است برای پیشگیری بیشتر افراد جامعه هرچه سریعتر نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

همچنین مرکز توسعه سلامت کیش در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه کیش اجرای اولین مرحله واکسیناسیون فلج اطفال زیر پنج سال در جزیره کیش را از شنبه تا پنجشنبه دوم تا هفتم بهمن ماه برای تحت پوشش قرار دادن چهار هزار و ۶۲۳ کودک شامل چهار هزار و ۴۴۴ کودک ایرانی و ۱۷۹ کودک اتباع خارجی ساکن در جزیره به اجرا گذاشت.

جشنواره گوهر فاطمی تا محکومیت آل سعود

فرهنگی

جشنواره داستان صوتی کیش از جمله رویدادهای فرهنگی جزیره کیش است که از ابتدای سال برنامه ریزی برگزاری دومین دوره آن برنامه ریزی شده که به گفته دبیر هنری این جشنواره، ۹۱ داستان صوتی از شهرهایی همچون اصفهان، بوشهر، ایلام، رفسنجان، تنکابن، آبادان، مرودشت، اهواز، دشستان، شیراز، تهران، مشهد، کنگان، شهرکرد، اندیمشک، خرمشهر، جزیره کیش، بویراحمد، دیر، سیرجان، بندرعباس، زرند و تنگستان به این دوره از جشنواره ارسال شده است.

امین جوکار افزود: دبیرخانه جشنواره در راستای اعتلای فرهنگ جنوب کشور تهیه آلبوم صوتی پنج داستان برگزیده امسال و سه داستان برگزیده سال گذشته را آغاز کرده تا ۳۰ بهمن ماه امسال همزمان با آیین اختتامیه آن را رونمایی کند و در اختیار علاقه مندان قرار دهد.

معاون قرآنی نهاد امامت جمعه کیش نیز گفت: هم اکنون ۴۵۰ نفر از کیشوندان از دوره های قرآنی ۱۰ مرکز آموزشی این جزیره زیر نظر موسسه قرآنی مشکات وابسته به نهاد امامت جمعه و فرهنگ سرای قرآن و عترت وابسته به سازمان منطقه آزاد بهره مند هستند.

حجت الاسلام حمزه نقشبندی با بیان اینکه این موسسه و فرهنگ سرا برای جلوگیری از موازی کاری و وحدت رویه برنامه های آموزشی و فرهنگی را در قالب برنامه ای مشترک انجام می دهند افزود: قرآن آموزان در رده های سنی مختلف سه سال تا بزرگسالان است از این آموزش ها بهره مند هستند.

جشنواره گوهر فاطمی تا محکومیت آل سعود

اجتماعی

عودت ۳۵۰ میلیون ریال وجه نقد توسط راننده مینی بوس کیش به یک مسافر نیز از جمله رویدادهای اجتماعی جزیره کیش بود که در فضای مجازی این اقدام به صورت گسترده مورد توجه کاربران قرار گرفت.

این راننده که داراب ملک محمدی نام دارد اظهار داشت: ساعت ۱۴ ظهر روز سه شنبه متوجه انجام یک یک تراکنش ۳۵۰ میلیون ریالی شدم که یکی از مسافران به اشتباه آن را انجام داده بود و همان موقع همکاران دیگر و بخش شکایات واحد حمل و نقل شرکت عمران، آب و خدمات را در جریان گذاشتم.

وی اضافه کرد: خودم نیز این اتفاق را در گروه های مختلف فضای مجازی اطلاع رسانی کردم که در نهایت ساعت ۱۸ روز گذشته مسافر با مراجعه به یکی از همکاران پیدا شد.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کیش نیز از افزایش چند برابری تصادفات موتور های شارژی در کیش خبر داد و گفت: این وسیله نقلیه در دی ماه نقش ۸۵ درصدی در بروز تصادفات دارد.

سرهنگ مهدی توانگر اظهار داشت: عمده دلیل تصادفات این وسیله نقلیه عدم توجه به جلو و تسلط به رانندگی است که این چالش به مخاطره ای جدی در فرهنگ رانندگی جزیره تبدیل شده است.

وی همچنین اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت های شارژی خبر داد و یاداور شد: از ابتدای اجرای طرح ساماندهی موتورهای شارژی در کیش ۸۵۰ پلاک صادر و تحویل مالکان داده شده است.

وی اظهار داشت: این پلیس برای اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت های شارژی پنج هزار پلاک تهیه کرده که چهار هزار پلاک باقی مانده در حال اتمام شماره کوبی و رنگ آمیزی است.

جشنواره گوهر فاطمی تا محکومیت آل سعود

ورزشی

هفته گذشته همانند روزهای قبل نیز ورزش کیش خالی از رویداد نبود جزیره شاهد یک رویداد ملی و یک رویداد بین المللی از جمله مسابقه دو فرا استقامت جام فجر فیرپلی کیش و رقابت‌های تورجهانی زیر ۱۸ سال تنیس بود.

مسابقه دو فرا استقامت جام فجر فیرپلی کیش به مدت ۲ روز با حضور ۲۰۰ ورزشکار از نقاط مختلف کشور برگزار شد و ماه زاده نجار، هنگامه پورزاد، انسام موسوی در رده سنی ۳۰ تا چهال سال ، منظر اسماعیل آبادی،نجمه معارف، فیروزه هوشمند در رده سنی بالای ۴۰ و زینب نصریان، الهه سینکایی، زهرا رئیسی در دوی ۲۱ کیلومتر بخش بانوان رتبه های اول تا سوم هر رشته را کسب کردند.

در بخش آقایان نیز رضا شاهمرادی، سید بلال جعفری جورجاده، رضا کاشانی در رده سنی بالای ۴۰ سال۱۰ کیلومتر، کورش ملکی، داود شمس، محسن کفاش در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، محمدرضا زره شناس حقیقی، رضا عزیزیان، حسین صداقت در رشته  ۴۲ کیلومتر و تیم های انجمن مازندران، رامین کردستان، سه گانه الف کیش نیز در رشته ۴در ۵ کیلومتر امدادی  تیمی آقایان به ترتیب اول تا سوم شدند.

رقابت‌های تورجهانی زیر ۱۸ سال نیز هم اکنون با حضور  ۱۳۴ تنیسور از کشورهای ایران، آمریکا، پاکستان، مالی، ترکیه، بلژیک و اسپانیا حضور در حال برگزاری است.

مسابقات تیراندازی با تفنگ ویژه بانوان جزیره کیش نیز به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن بین بانوان علاقه مند به رشته تیراندازی برگزار شد و منصوره ناهیدی، مریم صفدری و پریوش باقری به ترتیب رتبه اول اول تا سوم این مسابقات را کسب کرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار