مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی گفت: بزرگترین معضل استان در حوزه مدارس، مدارس کانکسی است که در سه سال گذشته با کمک‌ خیرین، بنیادها، بانک‌ها و مراکز دیگر تعداد این مدارس ۵۵ درصد نزول کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 09 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی در آیین بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان افزود: از ابتدای سال جاری ۸۴ پروژه در دست اجرا بوده است که ۹ پروژه با توان مردمی و ۵۸ پروژه به صورت اشترک مردمی و دولتی و تنها ۱۷ پروژه با اعتبار دولتی در دست اجراست.
حسین محمدی افزود: ۸۰ درصد از پروژه‌های در دست اجرا، پروژه‌هایی است که خیرین در آن مشارکت دارند، تعداد کل خیرین مدرسه‌ساز در حال حاضر در استان مرکزی ۱۷۸۵ خیر است.
وی یادآورشد: در سال گذشته هر دو هفته یک پروژه به مراکز استان اضافه شده است، بناست در آینده هر هفته ۴ کلاس به کلاس‌های درس موجود در استان اضافه شود.
وی ادامه داد: حدود ۳۵ پروژه در قالب ۲۰۲ کلاس در سال جاری ساخته خواهد شد. در ۶ ماه اول سال ۱۷ پروژه ساخته شده ، ۱۸ پروژه با ۱۱۱ کلاس نیز در دست اجراست، تاسیس مدارس در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد ۴۵ درصدی مواجه بوده‌است.
وی اضافه کرد: بزرگترین معضل استان در حوزه مدارس، مدارس کانکسی است که در سه سال گذشته با کمک‌ خیرین، بنیادها، بانک‌ها و مراکز دیگر تعداد این مدارس ۵۵ درصد نزول کرده است.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۹ پروژه به بهره‌برداری رسید، در سال جاری نزدیک به ۳۱ پروژه به مدارس استان افزوده خواهد شد.
محمدی یادآورشد: در ساخت مدارس خارج از اعتبارات ملی حدود ۱۴۰ میلیون تومان‌ پیش بینی شده است که تاکنون ۸۵ میلیون تومان از این مبلغ محقق شده است.
محمدی توضیح داد: در پی گسترش فرهنگ مدرسه‌سازی میان عموم مردم و پیروی از طرح آجر به آجر برای ساخت مدارس و استفاده از کمک‌های خرد در استان مرکزی، سال گذشته ۴ طرح اجرا شد که پیوستن ۸۹۰۰ خیر خرد به خیرین استان را به دنبال داشت.
محمدی تاکید کرد: یکی از مشکلات بزرگ این حوزه در استان مرکزی فقدان زمین برای ساخت مدارس و کمبود اعتبارات دولتی است ،با وجود اینکه خیرین بسیاری در این حوزه به فعالیت می‌پردازند متاسفانه بستر مدرسه سازی در استان وجود ندارد، بنابراین خواستار تخصیص زمین‌های مناسب به آموزش و پرورش در طرح‌های جامع شهری هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار