به گزارش تابناک جزیره، در راستای همکارهای مشترک و بررسی مشکلات هتلها و مراکز اقامتی و همچنین ارتقاء کیفیت خدمات هتل ها، نشست مدیریت نظارت برخدمات و مراکز گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و اعضا جامعه هتلداران صبح یک شنبه ۶ خرداد در دفتر مدیریت نظارت برخدمات و مراکز گردشگری این سازمان برگزار شد.
در این جلسه رضا ابراهیم نیا سرپرست مدیریت نظارت برخدمات و مراکز گردشگری و رئیس و کارشناسان این مدیریت به همراه حسین خابنما رئیس جامعه هتلداران کیش، مهرداد تاوتلی دبیر و صمد درویشی از اعضا این جامعه حضور داشتند.
در این جلسه که به منظور هم اندیشی و هم فکری به جهت هم افزاییهای مشترک در راستای بررسی مشکلات و برنامه ریزی ارتقای کیفیت هتلها برگزار شده بود پس از تبادل نظر و هم اندیشیهای انجام شده شرکت کنندگان، تصمیماتی اتخاذ گردید که با همکاری مدیریت نظارت برخدمات و مراکز گردشگری سازمان و به همت جامعه هتلداران، مقدمات برگزاری دوره آموزشی و کارگاه آموزشی " خود ارزیابی " با حضور مدرسان مجرب و حرفهای از کیش و از سرزمین اصلی برگزار و اجرا شود.
همچنین توافق شد جامعه هتلداران با توجه به ضرورت آموزش، برنامهای یک ساله در حوزه آموزش تخصصی و مهارتی برای مدیران و کارکنان هتلها تدوین و ارائه کند.
بر اساس این گزارش، تشکیل کمیته مشترک جهت تایید صلاحیت حرفهای مدیران هتل ها، مورد تاکید قرار گرفت؛ همچنین با توجه به مشکلات مطرح شده از سوی جامعه هتلداران در خصوص موضوعات انرژی هتلها و افزایش چند برابری تعرفهها مقرر شد موضوع از جانب معاونت گردشگری مورد پیگیری قرار گیرد و با نگاه حمایتی مطابق آنچه در قوانین و مقررات حمایتی در صنعت گردشگری میباشد این تعرفهها اصلاح گردد.
بررسی مشکلات هتلها در خصوص موضوعات ایمنی، استاندارد و بهداشت با هماهنگی مدیریت نظارت طی جلسهای با حضور آتش نشانی، اداره استاندارد و مرکز بهداشت مورد بررسی قرار گیرد، این موارد از اهم مواردی بود که در این جلسه مورد توافق طرفین قرار گرفت.
همچنین لزوم ارائه نرخنامه به مشتریان کافی شاپها و رستورانهای واقع در هتل ها، استمرار بازدیدهای مشترک از هتلها و تهیه تقویم بازدیدها از سوی جامعه هتلداران و تدوین شیوه نامه جهت انتخاب شرکتهای ارزیابی، درجه بندی و استاندارد سازی با همکاری طرفین و برگزاری جلسات مستمر در راستای همکاریهای مشترک از دیگر مواردی بود که طرفین بر اجرای آنها تاکید کردند.