استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: ضرورت دارد اعضا جدید شورای شهر ایلام با وحدت و همدلی در امور، زمینه رویکردی کارآمد که هم رضای خدا و هم رضای خلق را در پی داشته باشد را در جامعه شهری ایلام فراهم آورند.
کد خبر: ۹۸۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 24 August 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری  در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر ایلام با قدردانی از اعضای شورای پنجم و شهردار قبل بخاطر تلاش ها و خدمات مطلوبی که در سیمای شهر ایلام بوجود آمد، ابراز داشت: نگاه اعتدالی، مستدل و کارشناسی مبتنی بر دانش تخصصی در شورا یک ضرورت به شمار می آید.

وی با تاکید بر نگاه سیستمی و تخصص محور مبتنی بر تجربه و دانش، شورا را به یک شمشیر دولبه تعبیر کرد که حرکت بر مدار آن نیازمند تعادل است که گاهی تصمیمات آن منجر به یک اتفاق خوب و گاهی هم شاید منجر به ایجاد چالشی بزرگ می‌ شود.

استاندار ایلام ادامه داد: ضرورت دارد اعضا جدید با وحدت و همدلی در امور، زمینه رویکردی کارآمد که هم رضای خدا و هم رضای خلق را در پی داشته باشد را در جامعه شهری ایلام فراهم آورند.

نوذری بزرگترین آفت جامعه امروز را ترجیح منافع ایلی بر خرد جمعی عنوان کرد و یادآور شد: ساختار سنتی جامعه، بافت قبیله ای و رفتارهای ایلی و طایفه‌ای برخی بازیگران سیاسی باعث شده که کارکرد احزاب کمتر دیده شود و در عمل کار سیاسی مغفول بماند که این یک آفت است.

وی ایلامیان را مردمی مهمان نواز، بزرگ و صادق دانست و گفت: در آنجا که منافع ایلی بر منافع جمعی تعارض پیدا می کند و سیاست قربانی می شود، مردم و گروه‌های سیاسی با هدف توسعه محوری و پیشرفت از تضاد منافع جلوگیری کنند و با زعامت نخبگان، دیگران را به پرهیز از این مسایل تشویق و زمینه حل اختلافات در جامعه را فراهم آورند.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه حلقه گمشده جامعه امروز ما قانون است، افزود: قانون ملاک کار و عمل است، حتی قانون بد از بی قانونی بهتر است چرا که همه مسایل و مشکلات جامعه در یک کلمه خلاصه می شود و آنهم قانون است که باید در همه روابط، رفتارها، عکس العمل ها ملاک عمل و معیار سنجش قرار گیرد.

نوذری تاکید کرد: مصوبات شورا که چارچوب اساسی برای کار شهرداری است باید مبتنی بر قانون و بر پایه نگاه سیستمی استوار باشد به گونه ای که هم ابعاد فرهنگی، اجتماعی در نظر گرفته شود و هم چالش های احتمالی را پیش بینی کند.

وی اضافه کرد: به هر میزان در چارچوب قانون، ضوابط و با رعایت پیوست ها نگارش شود به همان میزان شورا ها کارایی خواهند داشت.

استاندار ایلام با بیان اینکه مسوولیت، چیزی جز خدمت به خلق نیست، اظهار داشت: به رغم چالش ها، موانع و مشکلات پیش روی دولت در طول هشت سال گذشته، بیش از ۷۱۴ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان تزریق شده که مبلغ ۴۵۷ میلیارد تومان آن در دولت دوازدهم بوده است و در مجموع بیش از ۱۴۷ میلیارد این اعتبارات به شهرداری ایلام اختصاص داده شده که در نوع خود بی نظیر بوده و خدمات مطلوبی هم برای شهروندان ارایه گردیده است.

نوذری در بخش سوم سخنان خود با تاکید بر نگاه توسعه محور و بهره گیری تلفیقی از دانش، تجربه و انرژی جوانی و با پرهیز از حواشی ابراز امیدواری کرد: شورای ششم منشا خدماتی مفید برای شهروندان و باقیات و صالحاتی برای خود اعضا منتخب خواهد بود.

وی در پایان از شوراهای منتخب شهر ایلام خواستار توسعه المان‌های شهری، ساماندهی ورودی و خروجی های شهر و تغییر چشم انداز آنها، ایجاد پارکینگ در مرکز شهر، ایجاد پارک بانوان، توسعه فضای سبز در شهر، راه اندازی مرکز پایش تصویری به منطور مدیریت به موقع اتفاقات و کاهش آسیب های اجتماعی، توسعه طرح جامع و تفصیلی شهر ایلام و توجه به حاشیه نشینی و رفع معظلات، و نیز بهره گیری از دانش و تجارب شهرداران موفق کشور در استان شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار