استاد کارآفرینی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به عملکرد مثبت آیت‌الله سید «ابراهیم رئیسی» در قوه قضاییه در حمایت از تولید و کسب‌ و کار، گفت: این امیدواری در جامعه ایجاد شده که دولت جوان و جدید با رویکرد جهادی تحولات مثبتی در اقتصاد کشور ایجاد کند.
کد خبر: ۹۸۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ 19 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «یوسف محمدی‌فر» افزود: طبیعی است که مسیر کلی حرکت کشور با وجود اسناد بالادستی و چشم‌انداز توسعه روشن و مشخص‌شده اما مشکل فعلی کشور در کمبود قانون نبوده بلکه مشکل اصلی در اجرا نکردن قوانین است.

او عنوان کرد: باید ظرفیت‌های اجرایی و باور لازم در مسئولان وجود داشته باشد تا به اقدام و عمل تبدیل شود و امیدواریم دولت جدید با رویکرد جهادی، تغییر و تحولات مثبتی را به‌ویژه در بخش اقتصادی کشور ایجاد کند.

محمدی‌فر با اشاره به تلاش‌های آیت‌الله رئیسی در زمان ریاست قوه قضاییه در حمایت از تولید داخلی گفت: رییس‌جمهوری در جریان مناظره‌های انتخاباتی هم دیدگاه‌های مثبتی را درباره حمایت از تولید و اقتصاد کشور ارائه کرد و گفت که اولویت اصلی دولت او موضوعات اقتصادی خواهد بود و همین موضوع سبب ایجاد امیدواری در جامعه شده‌است.

رفع مشکلات کرمانشاه نیازمند توجه ویژه مسئولان

به گفته‌ استاد کارآفرینی دانشگاه رازی، مبنای تصمیمات اقتصادی در بیشتر اوقات «سرمایه اجتماعی» است که در این‌میان «اعتماد» و «امید» نقش مهمی دارند چنانچه اکنون امید ایجاد شده در جامعه می‌تواند سبب همکاری و همراهی بیشتر مردم و فعالان اقتصادی، بانک‌ها و سایر نهادها و ارکان اقتصادی کشور در برنامه‌های دولت و خروج از چالش‌ها و مشکلات فعلی باشد.

محمدی‌فر همچنین با اشاره به وضعیت نامطلوب کسب‌ و کار در استان کرمانشاه عنوان کرد: کرمانشاه معمولاً در انتهای جدول کسب‌ و کار کشور و در رتبه‌های ۲۹ یا ۳۰ قرار داشته‌ است.

این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به جمعیت بالای بیکار در استان کرمانشاه گفت: طی ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر روند رشد بیکاری در استان کرمانشاه خلاف روند حاکم در کشور بوده و همواره جمعیت بیکار کرمانشاه میل به صعود داشته‌ است که این مشکلات مهم و ریشه‌ای نیازمند توجه خاص و حمایت ویژه مسئولان ارشد دولت جدید است.

رییس‌جمهوری چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ لیست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده و جلسه رای اعتماد به وزرا نیز ۳۰ مرداد در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار