قهرمان اسبق کشتی جهان با حمایت از معرفی «حمید سجادی» وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: وی با توجه به سابقه خوبی که در عرصه ورزش دارد می‌تواند در این حوزه تحول‌گرا باشد.
کد خبر: ۹۸۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ 16 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمدحسین محبی» اظهار داشت: گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت ورزش و جوانان گزینه مناسبی است چرا که وی خود سال ها در عرصه ورزش قهرمانی حضور داشته و تنگناها و مشکلات آن را می داند.

وی ادامه داد: در دیدارهایی که با آقای سجادی داشتم ایشان را فردی علاقه مند به توسعه و تحول در ورزش دیدم و از همین رو بسیار امیدوارم وی بتواند سکان ورزش کشور را به دست گرفته و برنامه های خود را عملیاتی کند.

محبی خاطرنشان کرد: آنچه در چند سال گذشته مقداری باعث افت ورزش کشور شد عمل نکردن به وعده ها و توصیه هایی بود که مکررا داده می شد، اتفاقی که نتیجه آن را در المپیک توکیو دیدیم.

رییس هیات کشتی کرمانشاه افزود: در المپیک توکیو با اینکه بسیاری از کشورها امکاناتی به مراتب کمتر از ما داشتند اما نتایج بهتری کسب کردند و این موضوع باید ریشه یابی شود هرچند ضعف در مدیریت و عدم آماده سازی به موقع تیم ها و ورزشکاران بی تاثیر نبود.

وی گفت: به عنوان نمونه در حالی که حدود ۲ ماه دیگر مسابقات جهانی قرار است برگزار شود کشتی گیران آمریکایی روز بعد از المپیک تمرینات آماده سازی خود را از سر گرفتند اما در کشور ما قرار است در هفته آینده مسابقات انتخابی برگزار شود.

محبی ادامه داد: انتظار می رود وزیر بعدی ورزش و جوانان به این بی برنامگی ها پایان داده و با تقویت ادارات ورزش و جوانان استان ها و همچنین رسیدگی به مشکلات ورزشکاران، زمینه را برای توسعه و تحول ورزش مناطق مختلف کشور فراهم کند.

سید حمید سجادی هزاوه (متولد ۱ فروردین ۱۳۴۸ در تهران) دونده سابق دوهای استقامت است، وی موفقترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌شود که در دوران فعالیت خود رکورد تقریباً تمامی رشته‌های دوهای نیمه‌استقامت و استقامت ایران را در اختیار داشت.

از این میان رکوردهای ایران در ۳۰۰۰ متر با مانع، ۵۰۰۰ متر و ۱۰۰۰۰ متر و دوهای داخل سالن ۱۵۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر همچنان به نام حمید سجادی ثبت شده است.

رشته تخصصی حمید سجادی ۳۰۰۰ متر با مانع بود. وی در این رشته یک بار مدال طلای قهرمانی آسیا (۱۹۹۱ کوالالامپور)، چهار بار مدال برنز قهرمانی آسیا و یک مدال نقره در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک را کسب کرد.

سجادی در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون یکی از دو نماینده (همراه با حسین شایان) و در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تنها نماینده دو و میدانی ایران بود.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان دارای درجه دکترا در رشته برنامه‌ریزی در تربیت بدنی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار