نماینده ولی فقیه در استان ؛
امام جمعه ایلام گفت:اهل بیت امام حسین(ع) به اسارت درآمدند تا اسلام زنده بماند، چنین ایثارگری در طول تاریخ مانند ندارد، تلاش امام حسین(ع) برای همه زمان ها و اقشار و انسان ها بوده و همه انسان ها مدیون امام حسین(ع) هستند و همه انسان ها در برابر عظمت امام حسین(ع) سر تعظیم فرود می آورند.
کد خبر: ۹۸۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 14 August 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر با تسلیت و تعزیت ایام سوگواری و عزای سیدالهشدا(ع)، اظهار کرد: جنایاتی که در شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش اتفاق افتاده است بزرگترین جنایت تاریخ از آدم تا خاتم است.

امام جمعه ایلام  افزود: امام حسین(ع) کسی بود که برای نجات و هدایت انسان ها تلاش کرد، امام در آن عصر خفقان، و بی رحمانه و برخلاف اصول و مبانی اسلامی با او رفتار کردند و به شهادت رساندند، امام حسین(ع) در قیام خود دنبال منفعت شخصی، حزبی و گروهی نبود، می خواست دین خدا و پیامبر خدا(ص) در جامعه استقرار پیدا کند، انسان ها در زیر یوغ و ستم ستمگران نباشند و آزاد زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند که امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، ابراز کرد: اگر انسان بخواهید در شب ظلمانی در مسیری حرکت کند و در چه و چاله نیفتد، نیاز به چراغ و روشنایی دارد تا مسیر را برای را برای شما روشن کند، امام حسین(ع) مسیر زندگی را برای انسان ها مشخص می کند که از چه مسیری حرکت کنند که در صراط مستقیم الهی قرار بگیرند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: کسی که در دریاست برای محافظت خود از امواج خروشان دریا، نیاز به کشتی دارد که با امواج دریا در هم نشکند و در مسیر طوفانی راه را گم نکند، کشتی هدایت انسان ها، حسین بن علی(ع) است که در هر شرایط، بحران و فتنه ای، انسانها و جامعه را می تواند نجات دهد و آنها را به مسیر درست و صراط مستقیم الهی قرار دهد.

وی ابراز کرد: رهبر آزادی بخش هند ماهاتما گاندی می گوید بر من روشن است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور آزاد گردد باید از امام حسین(ع) سرمشق بگیرد و گرفت، انقلاب اسلامی ما و عظمتی که که امروز دارد از برکت امام حسین(ع) است و امام راحل فرمود آنچه داریم از برکت محرم و صفر است، محرم و صفر اسلام را زنده نگاه داشته است.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه امام حسین(ع) به عنوان مظهر آزادگی در جهان شناخته می شود، گفت: اهل بیت امام حسین(ع) به اسارت درآمدند تا اسلام زنده بماند، چنین ایثارگری در طول تاریخ مانند ندارد، تلاش امام حسین(ع) برای همه زمان ها و اقشار و انسان ها بوده و همه انسان ها مدیون امام حسین(ع) هستند و همه انسان ها در برابر عظمت امام حسین(ع) سر تعظیم فرود می آورند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: قدردانی ما از امام حسین(ع) امروز این است که مطیع و پیرو راه امام حسین(ع) باشیم، به دستورات اسلام عمل کنیم، امام حسین(ع) خود را فدای جامعه انسانی کرد تا از بندگی طاغوت نجات و به بندگی خدا برسند و از خدا می خواهیم ما را در مسیر امام حسین(ع) قرار دهد.

وی در بخش دیگر از سخنان با اشاره به وضعیت نگران کننده شیوع کرونا، ابراز کرد: موج پنجم کرونا تلفات سنگینی را در کشور ایجاد کرده است و بیمارستان ها پر شده و کادر پزشکی واقعا خسته شده اند، یک حرکت جهادی شبانه روزی نیاز است که بسیج همگانی در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشیم،از ماسک استفاده کنیم و به خود و خانواده های خود رحم کنیم.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: بحث واکسیناسیون در کشور شروع شده و کسانی که در نوبت واکسن قرار دارند حتما واکسن بزنند از همه کادر درمانی و بهداشتی و مسئولان که تلاش می کنند متواضعانه تقدیر و تشکر می کنم که خداوند به آنها اجر و صبر دهد.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه های سوگواری ایام محرم، گفت: افرادی که متولی کار هیئات مذهبی هستند و کسانی که در مراسمات شرکت می کنند، صد در صد باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، ما برای رضای خدا در هیئات مذهبی حضور پیدا می کنیم، اگر بی احتیاطی شود، مدیون خواهیم بود، حتما برنامه ها با رعایت شیوه نامه در فضای باز و حداقل زمان انجام شود، سخنرانان و مداحان، اشعاری که استفاده می کنند، حماسی و متناسب با فرهنگ عاشوریی باشد.

وی بیان کرد: برای دولت حجت الاسلام رئیسی هم آروزی موفقیت داریم و امید است که به وعده و ها و شعارهایی که دادند، بتوانند عمل کنند و مردم همراه ایشان هستند، ایشان مسئولیت خطیری دارند و همچنین انتظار داریم مجلس شورای اسلامی در رای اعتماد به وزرا همکاری لازم را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و اماما جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ورود آزادگان به کشور، تصریح کرد: آزادگان در بند رژیم بعثی حماسه هایی را آفریدند که برای تاریخ ایران و هر ایرانی مایه عزت و افتخار است.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به وضعیت قطع برق در استان، گفت: تولید برق به اندازه نیاز کشور نیست و دو راه بیشتر نداریم و اگر عمل شود مشکلات کمتر می شود، مسئله اول صرفه جویی است، هر چه می توانیم باید صرفه جویی کنیم، دوم اینکه اداره برق باید مدیریت درستی بر خاموشی ها داشته باشد و بدون برنامه اقدام به قطعی برق نکند، فشاری که بر روان مردم بر اثر قطع برق وارد می شود، پر هزینه است و باید قطع برق، با اطلاع قبلی و با حداقل خاموشی مدیریت شود تا آسیبی به کسبه و مردم نرسد و وسایل برقی مردم دچار آسیب نشود./م

بیشتربخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار