کد خبر: ۹۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 20 September 2015
استاندار البرز گفت: طرح‌های نیمه تمام عمرانی استان البرز شناسایی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی بعد از ظهر امروز در ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی استان البرز اظهار داشت: توسعه طرح‌های عمرانی و تکمیل و بهره برداری هر چه سریعتر از پروژه‌های عمرانی به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های کاری مسئولان است.

وی ادامه داد: برای توسعه و پیشرفت بیشتر استان باید این گونه طرح‌ها افزایش بیشتری داشته باشد.

استاندار البرز با تأکید بررسی وضعیت رسیدگی به مطالبات معوقات بانکی، ساماندهی چگونگی اعطای تسهیلات به مشتریان و واگذاری طرح‌های نیمه تمام عمرانی اظهار داشت: یافتن راهکارهایی برای توسعه رونق تولید و افزایش سهم اشتغال با رفع موانع بانک‌ها بر مدار اقتصاد مقاومتی، مهمترین مسئله‌ای است که توسط مسئولان دنبال می‌شود.

طهایی خاطرنشان کرد: در این راستا انتظار می‌رود تا مدیران بانک‌ها عملکرد خود را نقد کنند و مشکلات را در این زمینه ریشه‌یابی کنند.

وی هنر مدیران بانک‌ها را روشن نگه داشتن چراغ تولید عنوان کرد و افزود: باید انگیزه وصول مطالبات بانکی که بخش قابل توجهی از آن نیز در حوزه تولید صرف شده است، از سوی بانک‌ها فراهم شود، لذا تلاش برای روشن نگه داشتن چراغ تولید هنری است که در شرایط کنونی باید به کار گرفته شود.

استاندار البرز ضمن اینکه احصاء اهم مشکلات بانک‌ها را در دستور کار ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی استان قرار داد، ‌بیان داشت: باید مشکلات بانک‌ها، تجار و بازرگانان در جلسات جداگانه‌ای به صورت کارشناسی شده و تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و پیشنهادات نیز جهت برون رفت از وضعیت موجود مورد توجه واقع شود.

وی در خصوص ساماندهی طرح‌های نیمه تمام عمرانی نیز گفت: طرح‌های عمرانی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند باید شناسایی و تعیین تکلیف شوند.

طهایی شناسایی موانع سرمایه‌گذاری و ایجاد هماهنگی در فعالیت‌های این حوزه را نیز مورد تأکید قرار داد.

طهایی با مرتبط دانستن فرایند رکود اقتصادی با عدم تحقق سهم اشتغال افزود: هر میزان رونق بانک‌ها و تسهیلات در گردش بانکی وجود داشته باشد، فرصتی برای ایجاد شغل فراهم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار