نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است با برنامه ریزی دقیق، نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران برای ماه‌های آینده را تامین کرد.
کد خبر: ۹۷۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸ 05 July 2021

عباس مقتدایی ۶۴۰۰۰ واحد سنتی، صنعتی و نیمه صنعتی تولید شیر استان را گرفتار مشکلات متعدد برای تهیه نهاده‌های دامی دانست و گفت: با وجود برگزاری جلسات متعدد در کمیسیون کشاورزی مجلس، وزارت جهاد کشاورزی و استان اصفهان، اما هنوز مشکلات آن‌ها به نحو شایسته حل نشده است.

وی با اشاره به طرح شکایت از وزرای کشاورزی و صمت در کمیسیون اصل ۹۰ افزود: پیشنهاد من به مسئولان استان این بود که شورا‌ها و کیته‌های مربوطه را فعال و مشکلات را حل کنند.

قول مسئولان برای تامین آب مورد نیاز کشت پاییزه

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به رهاسازی مختصر آب برای آبیاری باغ‌های محدوده غرب شهرستان اصفهان گفت: مسئولان مربوطه این قول را داده اند که آب مورد نیاز کشت پاییزه را ذخیره و در موعد مورد نظر رها کنند.

مقتدایی انتقال آب از استان اصفهان با وجود نیاز شدید این استان را غیر منطقی دانست و افزود: متاسفانه در روز‌های گذشته موضوع انتقال آب ونک-سولگان به رفسنجان دوباره مطرح شده که این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست و علاوه بر پیگیری از طریق رئیس جمهور و معاون پارلمانی وی، اجازه نخواهیم داد که این آب از استان اصفهان خارج شود.

افزایش تولید به بهای سلامتی؟

وی با بیان آلودگی‌های گسترده‌ ۸۰۰۰ واحد صنعتی تولیدی در استان با وجود اینکه به اقتصاد کشور کمک می‌کنند و باعث اشتغال می‌شوند، گفت: در جلساتی که با مسئولان مختلف استان داشتیم بر این نکته تاکید کردیم که با توجه به اهمیت سلامت مردم و فرآیند‌های فیلتراسیون در این واحد‌ها محقق شود و میزان آلودگی‌ها نیز به حداقل ممکن برسد.

این نماینده مجلس ادامه داد: حتما در ارتباط‌های آینده با رئیس جمهور منتخب و در جلسات رای اعتماد به وزرا بر این نکته تاکید خواهیم کرد و امیداوریم که دولت آینده نیز موضوعات محیط ریست و سلامت مردم را با جدیت دنبال کند.

مقتدایی بودجه‌های ملی و استانی محیط زیست و تعداد ایستگاه‌های پایش و ابزار‌های اندازه گیری را ناکافی دانست و گفت: همانگونه که اصفهان بسیاری از نیازمندی‌های صنعتی و تولیدی کشور را برطرف می‌کند، بخش‌های مختلف کشور نیز باید به اصفهان کمک کنند تا جلوی آلودگی‌ها گرفته شود و سلامت مردم در  معرض خطر قرار نگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار