تابناک-نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را بررسی کردند تا شاهد کاهش مشکلات در این زمینه باشیم.
کد خبر: ۹۷۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 26 June 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛ بیست و دومین نشست علنی مجلس شورای اسلامی در سال 1400 صبح امروز (چهارشنبه، دوم تیر ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور  217 نفر از نمایندگان  راس ساعت 8 و 15 دقیقه برگزار شد.

پس از قرائت آیات کلام الله مجید، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را قرائت کرد که بر اساس آن بررسی گزارش کمیسیون های کشاورزی، قضایی و حقوقی، آموزش، امنیت ملی، صنایع و برنامه و بودجه در مورد طرح ها و لوایح مختلف در اولویت کاری نمایندگان قرار گرفت.

 

بررسی گزارش شور دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی نخستین دستور کار منتخبان ملت در بهارستان بود.

طرح مذکور یکی از مهمترین دستور کارهای صحن علنی امروز بشمار میرفت از این رو نمایندگان در جریان بررسی این طرح پیشنهادات بسیاری را مطرح کردند اما در ابتدا سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در تذکر آیین‌نامه‌ای، گفت: همکاران در تنظیم ماده (1) به این موضوع توجه نکردند. در وهله اول باید اصل سازمان به تصویب مجلس برسد و سپس در مواد ذیل تبصره این کار را انجام دهند.

سپس محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در اخطار قانون اساسی نسبت به طرح یاد شده، گفت: اگر سازمان جدید برای کشاورزی ایجاد کنیم، صنعت و گردشگری نیز به دنبال سازمان جدید خواهد بود بنابراین چندگانگی، ساختار متمرکز اقتصادی کشور را دچار چالش می کند و تقاضا داریم اصلاحات این تبصره انجام شود.

در ادامه دکتر محمدباقر قالیباف در جریان بررسی این تبصره با اشاره به خسارت چند هزار تنی محصول پیاز در جیرفت و همچنین چندین ده هزار تن محصول سیب‌ زمینی در گلستان گفت: این موضوع بار مالی ندارد و اخطار وارد نیست زیرا این سازمان از ادغام خود ظرفیت‌های داخلی این بخش سازماندهی می‌شود و بناست که این موضوعات حل و فصل شود. البته تذکر آقای قاضی‌زاده وارد است و از آنجایی که هنوز ماده (2) طرح را تصویب نکردیم نمی‌توانیم این موضوع را تصویب کنیم و این پیشنهاد باید مراعا باقی بماند و زمانی که ماده (2) تصویب شد پیشنهاد آقای پژمانفر را به رأی بگذاریم. 

 

تشکیل ستاد تنظیم بازار کشاورزی به منظور ساماندهی بازار کالاهای کشاورزی

بر اساس این گزارش، نمایندگان در نشست علنی امروز با ماده 1 طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولید کشاورزی با 185 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در صحن مبنی بر تشکیل ستاد تنظیم بازار کشاورزی به منظور برنامه ریزی و ساماندهی بازار کالاهای کشاورزی موافقت کردند. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار