درجریان بازدید خبرنگاران از بیمارستان های قزوین
بیمارستان ولایت قزوین در پی سفر مقام معظم رهبری به قزوین در سال 90 افتتاح شد و با استفاده از بهترین امکانات و در فضایی به مساحت 55 هزار متر و 25 هزار متر زیربنا خدمت رسانی به بیماران را آغاز کرد.
کد خبر: ۹۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 17 September 2015

به گزارش تابناک از قزوین، جلسه آموزشی خبرنگاران با محوریت مباحث بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد در ادامه این جلسه آموزشی خبرنگاران قزوین از بیمارستان های شهیدرجایی و ولایت قزوین بازدید کردند.

بیمارستان شهید رجایی نامی آشنا در قزوین است و از گذشته های دور مردم استان قزوین نام این بیمارستان را همراه با حوادث به کار می بردند اما قرار داشتن قزوین در شاهراه ارتباطی وافزایش تصادفات در سال های اخیر و با توجه به این که بیمارستان شهید رجایی تنها بیمارستان حوادث در قزوین است سبب شده تا انتقاداتی به نحوه کار و عملکرد این بیمارستان وارد باشد.

کمبود نیرو، کمبود امکانات و به خصوص کمبود فضا نیز از مهم ترین مشکلاتی است که خدمت رسانی به بیماران را در این بیمارستان برای کادر آن مشکل تر کرده است .

یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت در دولت یازدهم، ارتقاء کیفی و کمّی خدمات ارایه شده در مراکز آموزشی- درمانی دانشگاهی، از طریق اجرای طرح تحول نظام سلامت است. در استان قزوین، یکی از این مراکز مهم، مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین، به عنوان تنها مرکز ترومای استان است

به گفته محسن ادهمی مدیر مرکز آموزشی-درمانی شهید رجایی قزوین در این باره به خبرنگاران گفت: ما قبول داریم که باید خدمات برتر و بهترین به بیماران ارایه کنیم اما مردم نیز باید این نکته را بدانند که خدمت رسانی به بیش از 12 هزار بیمار سرپایی و بستری در یک ماه آن هم در شرایط کنونی این بیمارستان کار ساده ای نیست.

فضای بخش «آی.سی.یو» مرکز ترومای استان قزوین، هشت برابر می شود

ادهمی با گفتن اینکه طرح تحول نظام سلامت، هر چند به ظاهر، ساده است، ولی بزرگ ترین پروژه بازسازی حوزه سلامت در تاریخ کشور است؛ اظهار کرد: بازسازی بخش «ICU» این مرکز در کنار اضافه شدن 12 تخت دیگر به هشت تخت قبلی، خبر خوشی برای بیمارانی است که از سه ماه دیگر در سایر بخش‌های این مرکز بستری می شوند و یا نیاز به عمل‌های جراحی فوری و آنی دارند.

وی هزینه تعمیر، بازسازی و تجهیز «ICU» این مرکز را 30 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: فضای قبلی این بخش از 100 مترمربع به 800 متر مربع افزایش می یابد.

کمبود فضا در این بیمارستان یکی از مهم ترین دلایل نارضایتی مردم از این مرکز درمانی است ، کمبودی که به گفته مدیر مرکز ترومای قزوین در آینده نزدیک با برنامه های طرح تحول نظام سلامت تا بخش قابل توجهی از آن رفع خواهد شد.

مدیر بیمارستان شهید رجایی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در این بیمارستان وجود دارد برای ما مشهود است اما همه تلاش خود راانجام می دهیم تا در نزدیک ترین زمان تعمیرات در بیمارستان انجام شود و بیمارستان با شرایط بهترین بتواند به مردم خدمت رسانی کند.

ادهمی افزود: در حال حاضر 40 پرستار جدید به بیمارستان شهید رجایی افزوده شده است ولی همچنان کمبود نیرو در این بیمارستان وجود دارد.

ساعت کار طولانی راندمان کاری پرستاران را پایین می آورد

در طی این بازدید خبرنگاران قزوین از بخش ارتوپدی زنان بیمارستان شهید رجایی قزوین بازدید کردند، خانم خانبازان سرپرستار ارتوپدی زنان بیمارستان شهید رجایی با اشاره به مشکلات فراوان پرستاران در بیمارستان گفت: بیمارستان شهید رجایی بیمارستانی است که درصد اشغال تخت بسیار بالایی دارد و با کمبود پرستاری که درکشوروجود دارد به طبع برای خدمت رسانی به بیماران پرستاران مجبور به اضافه کار اجباری هستند.

وی بیان کرد: ساعات کار بیش از حد راندمان کاری در این افراد را کاهش می دهد و از سوی دیگر اخلاق حرفه ای حکم می کند که در بدترین شرایط بهترین کار را برای بیماران انجام دهیم.

خانبازان گفت: با اجرای طرح جامع سلامت خدمات زیادی برای بیماران در بیمارستان ها در نظر گرفته شده است که ارایه پک سلامت به بیماران، وجود تلویزیون و یخچال در هر اتاق و خدمات بسیار دیگر برای رفاه بیماران به آن ها ارایه می شود.

با اجرای طرح جامع سلامت 40 درصد عملکرد رادیولوژی بیمارستان رجایی افزایش پیدا کرده است/ اولین مرکز تمام دیجیتال در قزوین

مجید چتروز مسئول رادیولوژی بیمارستان شهید رجایی قزوین در بخش دیگری از این بازدید به خبرنگاران قزوین گفت: روزانه بیش از 200 مراجع به بخش رادیولوژی بیمارستان شهید رجایی قزوین مراجعه می کنند که با استفاده از دستگاه های جدید که به تازگی در این مرکز راه اندازی شده است بیش از 40 درصد عملکرد رادیولوژی افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها مرکزی که تمام تصاویر را به صورت دیجیتال ارایه می کند که هزینه فیلم از روی دوش بیمارستان و مردم برداشته شده است بیمارستان رجایی است.

مسئول رادیولوژی بیمارستان شهید رجایی قزوین افزود: بیمارستان شهید رجایی تنها بیمارستانی است که در کشور با ایجاد ارتباط درست با پزشکی قانونی و اورژانس در ارتباط است و تمام تصاویر رادیولوژی را به صورت تمام دیجیتال ارسال می کند.

اورژانس بیمارستان شهید رجایی بهسازی می شود

در پایان این بازدید مدیر بیمارستان شهید رجایی قزوین بیان کرد: اولین پروژه نوسازی و بهسازی بعد از بخش ICU بخش اورژانس است که تلاش می کنیم تا به 50 تخت افزایش پیدا کند و تجهیزات تازه و جدید به این بخش افزوده می شود.

بیمارستان ولایت قزوین خدماتی در حد بخش خصوصی ارایه می دهد/مردم هنوز به استفاده از بیمارستان ولایت عادت نکرده اند

بیمارستان ولایت قزوین در پی سفر مقام معظم رهبری به قزوین در سال 90 افتتاح شد و با استفاده از بهترین امکانات و در فضایی به مساحت 55 هزار متر و 25 هزار متر زیربنا خدمت رسانی به بیماران را آغاز کرد.بیمارستان ولایت قزوین در پی سفر مقام معظم رهبری به قزوین در سال 90 افتتاح شد و با استفاده از بهترین امکانات و در فضایی به مساحت 55 هزار متر و 25 هزار متر زیربنا خدمت رسانی به بیماران را آغاز کرد.

بیمارستان ولایت قزوین در حال حاضر با اورژانس، واحد ترخیص،اتاق های عمل،دیالیز و جراحی مردان و زنان، همولوژی داخلی، داروخانه مرکزی، داروخانه سرپایی، درمانگاه زنان، روان پزشکی، ارولوژی، تخصص های داخلی، قلب، و فیزیوتراپی،MRI و خدمات فراوان دیگر به مردم استان خدمت رسانی می کند.

کیائی مدیر بیمارستان ولایت در این بازدید به خبرنگاران قزوین گفت: در حال حاضر 216 تخت در بیمارستان ولایت به مردم خدمت رسانی می کنند که ضریب اشغال تخت در این بیمارستان 78 درصد است.

وی افزود: بیمارستان ولایت در حال حاضر بهترین خدمات را در فضای عالی به مردم ارایه می دهند اما مردم استان هنوز به استفاده از این بیمارستان به دلیل نوساز بودن آن عادت نکرده اند به عبارت دیگر هنوز بیمارستان ولایت را نمی شناسند.

مدیر بیمارستان ولایت گفت: در حال حاضر کامل ترین مرکز MRI در استان قزوین در این بیمارستان وجود دارد این در شرایطی است که مردم استان قزوین هنوز بر این باورند که مراکز خصوصی خدمات بهتری دارند.

تنها مرکز رادیوتراپی قزوین در بیمارستان ولایت راه اندازی می شود

کیائی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ مرکز رادیوتراپی در قزوین وجود ندارد که از یک سال گذشته عملیات عمرانی برای راه اندازی این مرکز در بیمارستان ولایت آغاز شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این بیمارستان با دو باند پروازبه بیماران اورژانسی که با هلیکوپتر منتقل می شوند ارایه خدمات دارد.

مدیر بیمارستان ولایت قزوین همچنین خاطر نشان کرد: این مرکز جزو بهترین مراکز درمانی در کشور است که خدمات استاندارد و با بهترین کیفیت در قزوین دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار