رییس شورای اسلامی شهر، امروز اعلام کرد :
رییس شورای اسلامی شهر مشهد امروز از ارایه پیشنهاد افزایش بهای خدمات قطار شهری و اتوبوس ها در پایتخت معنوی ایران اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶ 02 March 2015

به گزارش تابناک از خراسان رضوی، محسن انتظاری هروی امروز در حاشیه پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش نرخ بلیط اتوبوس اظهار کرد: افزایش نرخ بهای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی قطعی نیست هر چند تاکنون پیشنهادهایی در کمیسیون حمل و نقل و کمیسیون تلفیق بودجه مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت وجود هرگونه تغییر در بهای خدمات وسایل حمل و نقلیه عمومی این تغییرات از ابتدای سال آینده ابلاغ می‌شود؛ افزود: در بررسی‌های اولیه در کمیسیون حمل و نقل و کمیسیون تلفیق پیشنهاد افزایش ۱۰۰ تومانی برای بهای خدمات قطار شهری، ۱۵۰ تومانی برای اتوبوس دولتی و ۱۰۰ تومان بری اتوبوس خصوصی ارائه شده است.

رئیس شورای شهر مشهد در ارتباط با قیمت بلیت اتوبوس گفت: با توجه به تورم در کشور و افزایش هزینه‌ها نسبت به اتوبوسرانی و قطار شهری فشارهایی وارد می‌شود و شورای شهر به دنبال این است که از محل کاهش هزینه‌ها بتوانیم سبب کاهش یا جلوگیری از افزایش قیمت بلیت اتوبوس و قطار شهری شویم.

 انتظاری هروی تصریح کرد: در حال حاضر برای بخش حمل و نقل عمومی نیازمند ۶۰ میلیارد تومان بودجه هستیم که امیدواریم با همکاری دولت این نیاز مرتفع شود هر چند تاکنون ۱۵ میلیارد تومانی که استاندار خراسان رضوی در زمینه ما‌به‌التفاوت هزینه بلیط اتوبوس وعده داده بود محقق نشده است.

 وی درباره بودجه مربوط به حاشیه شهر مشهد نیز اظهار کرد: از کل بودجه 900 میلیارد تومانی خدماتی برای سال آینده، 30 درصد بودجه به مناطق حاشیه شهر اختصاص می‌گیرد و به همین منظور 400 میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی، نظافتی و... در حاشیه شهر صرف می‌شود.

وی افزود: در زمان سفر هیئت دولت به مشهد و حتی مدتی پیش از آن، بسته پیشنهادی را برای توجه ویژه به حاشیه شهر تدوین کردیم که از طریق استانداری ارائه شد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: 140 میلیارد تومان به صورت قطعی برای اجرای طرح‌های عمرانی حاشیه شهر پیش‌بینی شده و رقم 160 میلیارد تومان دیگر نیز برای ساماندهی وضعیت کشف‌رود در سال 94 بودجه تخصیص می یابد.

شایان ذکر است شهردار مشهد به تازگی سال 94 را سال تحول در حمل و نقل مشهد با نو سازی ٥ هزار تاکسی و ورود ٥٠٠ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی دانسته بود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عسل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
بلیطازخرمشهربهمشهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار