حضور هندبال برازجان در لیگ برتر در شهری که سرگرمی برای جوانان (سینما، شهربازی و... ) وجود ندارد می تواند هر هفته شور و شوق بی وصفی ایجاد کند و پیش بینی می شود برای هر بازی بیش از 5 هزار نفر را به سالن ورزشی بکشاند.
کد خبر: ۹۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 12 September 2015

شاید شنیدن خبر لیگ برتری شدن هندبال برازجان کمی به شایعه نزدیک تر باشد تا واقعیت اما طی روزهای اخیر این خبر در بین شهروندان برازجانی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و به خبر روز این شهر تبدیل شده است و باعث شور و اشتیاق غیرقابل وصفی در بین جوانان گردیده است.


به گزارش «تابناک بوشهر»، طی سالهای اخیر هندبال برازجان با وجود دو مهرهای ارزشمندی به نامهای امید سه کناری و ایمان احسان نژاد در سوپر لیگ و تیم ملی، 10 هندبالیست در تیم ملی ساحلی و رضا مصباحی به عنوان مربی تیم ملی ساحلی به یکی از قدرت های اول هندبال کشور مطرح شده است.


به نوشته دی اسپورت، اما همیشه کمبود یک تیم از برازجان آن هم در سطح اول کشور احساس می شد که ظاهرا این روزها پیگیری و تلاش فعلان مدنی و مطالبه گر برازجان در جلسه با معاون سیاسی استاندار نتایج مطلوبی داشته است و احتمال رخ دادن این اتفاق مهم برای ورزش دشتستان و استان وجود دارد تا استان بوشهر دارای نماینده ای در سوپر لیگ کشور شود.


اتفاق مهمی که شاید تا سالها در خاطر شهروندان برازجانی نقش بسته و به عنوان کارنامه ای موفق از دولت تدبیر و امید به یادگار بماند.


آنچه مشخص است طی 48 ساعت گذشته تلاش های نماینده دشتستان، نادر آزاده ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان و امام جمعه شهر برازجان برای تحقق این مهم تاحدودی موثر بوده است و همراهی استاندار را در برداشته است و با تماس هایی که با ریاست فدراسیون هندبال گرفته شده است این فدراسیون با توجه به لطفی که به ملی پوشان و نخبه های هندبال دشتستان داشته، با حضور تیمی از برازجان در سوپر لیگ موافقت نموده و هندبال برازجان برای شرکت در این مسابقات نیازمند حدود 35 میلیون تومان جهت ورودی مسابقات و هزینه هایی جهت ایاب و ذهاب تیم برای اعزام به مسابقات دارد.


این در حالی است که فدراسیون آخرین فرصت را روز شنبه 21 شهریور ماه اعلام کرده است و باید دید تلاش مسئولین استان و شهرستان برای لیگ برتری شدن هندبال برازجان به تحقق می پیوندد یا خیر؟


برازجان پتانسسیل لیگ برتری شدن را دارد، فقط نیازمند عزم استانی است!


داشتن مهرهای ارزشمندی چون امید سه کناری با سابقه حضور در دو المپیک، جام جهانی قطر، قهرمانی و نایب قهرمانی های متعدد با تیمهای کشوری و حضور در لیگ باشگاههای آسیا از طرفی دیگر ایمان احسان نژاد ملی پوش خلاق که سابقه حضور در المپیک و سالها تجربه بازی در تیمهای سوپر لیگی دارد می تواند برازجان را در سطح اول هندبال کشور به یک تیم مدعی تبدیل کند.


همچنین داشتن مربی با دانشی چون رضا مصباحی مردی که سالهای زیادی از عمر خود را برای هندبال برازجان صرف کرده می تواند به این پتانسل بیفزاید.


البته هندبال برازجان جز این سه مهره ارزشمند که هر کدام به تنهایی می تواند یک تیم را تا پای قهرمانی ببرند، باید از بازیکنانی چون رضا عباسی، حسین سلطانی و عادل شنبدی بهره می برد که از چهره های توانمند این رشته هستند.



نخبه های برازجانی از قراردادهای هنگفت گذشته اند


امید سه کناری و ایمان احسان نژاد پرافتخارترین ورزشکاران دشتستانی که با پیشنهادات مختلفی مواجه شده بودند از خیر قراردادهای هنگفت گذشته و حاضر شده اند با کمترین چشمداشت برای برازجان هنرنمایی کنند و نام برازجان و استان بوشهر را در سطح کشور طنین انداز کنند. سرمایه گذاری در هندبال برازجان موفق بوده است وجود آکادمی هندبال در شهر برازجان طی سالهای اخیر باعث شده تا این رشته در تمامی رده ها در سطح استان حرف اول را بزند و درخشش خوبی در سطح کشور داشته باشد. طوری که این سرمایه گذاری و اهمیت دادن به استعدادهای ناب برازجانی توانسته هندبال این شهر را در سطح کشور مطرح نماید.


آکادمی هندبال برازجان


آزمونی بزرگ برای مسئولان!


حضور هندبال برازجان در لیگ برتر در شهری که سرگرمی برای جوانان (سینما، شهربازی و... ) وجود ندارد می تواند هر هفته شور و شوق بی وصفی ایجاد کند و پیش بینی می شود برای هر بازی بیش از 5 هزار نفر را به سالن ورزشی بکشاند. شور و اشتیاقی که هیچ مسئولی با هیچ کار فرهنگی در شهرستان نمی تواند بین جوانان ایجاد کنند.


تیم داری در لیگ برتر با سایر لیگ ها متفاوت است تا جایی که اسپانسرهای مختلف خود سراغ تیم ها می روند و اگر این عزم برای شرکت در مسابقات ایجاد شود می توان بخشی از هزینه ها را از طریق اسپانسر تامین کرد و نگرانی مسئولین برای تامین هزینه ها کاسته می شود.


شاید تا سالها چنین فرصتی برای ورزش استان و شهرستان بوجود نیاید و نتوانیم چنین نخبگانی را از سراسر کشور در شهر برازجان گرد آوریم پس باید فرصت را غنیمت شمرد و فکری به حال ورزش نیمه جان دشتستان کرد.


شهرستانی که دارای ملی پوشان زیادی در رشته های مختلف می باشد و هر روز شاهد قهرمانی یکی از این عزیزان در سطح استان و کشور هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار