کد خبر: ۹۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 12 September 2015
به گزارش تابناك كهگيلويه و بويراحمدبه نقل از تسنیم رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه از تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای طرح هادی روستایی در این شهرستان خبر داد.

سعید درخشیان اظهار داشت: 20 میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای طرح هادی روستایی کهگیلویه از محل اعتبار ماده 180،دو درصد نفت و گاز و استانی تخصیص یافت.

رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه با بیان اینکه طرح هادی روستایی امسال در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان لنده در قالب یک طرح جهادی در سه ماه کاری اجرا شد،گفت: عملیات بازگشایی و زیرسازی 17 روستا در قالب طرح هادی در این شهرستان انجام شد.

درخشیان با اشاره به اینکه 365 روستا در شهرستان کهگیلویه وجود دارد،عنوان کرد: از 177 روستای بالای 20 خانوار در 65 روستای این شهرستان طرح هادی اجرا شده یا در حال اجرا است.

وی بابیان اینکه 26 روستای بالای 20 خانوار در شهرستان لنده تهیه طرح شدند،گفت: عملیات تخریب و بازگشایی، جدول‌گذاری، سنگ فرش، دیوار حائل، اجرای کانال، زیرسازی و بسترسازی معابر و آسفالت در 16 روستای این شهرستان در حال اجرا است.

درخشیان با بیان اینکه 470 میلیون تومان اعتبار از محل ماده 180 به بنیاد مسکن کهگیلویه اختصاص داده شده است،افزود: یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات نفت و استانی به این اداره تخصیص یافت.

رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه مهم‌ترین مشکل این اداره را عدم پیش‌بینی اعتبار سالانه لازم جهت طرح بهسازی روستایی برشمرد و تصریح کرد: اگر با این روند پیش رود تا دو دهه دیگر عملیات بهسازی و طرح هادی روستاهای شهرستان کهگیلویه انجام نمی‌شود.

وی خواستار مسئولان ارشد استانی و فرماندار شهرستان برای تخصیص اعتبار لازم به این نهاد شد و تأکید کرد: تنها بهسازی روستاها و ارائه خدمات و امکانات در روستا می‌تواند سیر صعودی مهاجرت از شهرستان کهگیلویه به مرکز استان و دیگر شهرهای همجوار را کاهش دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار