علیلو در جواب اینکه به عنوان نماینده مجلس مشکل صنعت خودرو کجاست گفت : ساختار مدیریتی تا دولتی سیاسی است بهبودی نخواهد بود , مدیریت سرمایه باید صورت گیرد چرا باید خودرو در زمین متری سه میلیونی تولید شود و یا خودروساز سهامدار بانک باشد , سربارهای داخلی باید اصلاح شود چون همه از جیب مردم پرداخت می شود مردم باید بدانند ایران خودرو ۱۶۰ شرکت اقماری دارد در حالیکه میزان مفید آنها کمتر از سی درصد بوده و باعث زیاندهی شرکت ها هست , علیلو گفت به مردم نگوییم وضع خودروسازی خراب است بلکه اتفاقا وضعیت خیلی خوب است و اگر سیستم مدیریتی درست شود توان خیلی زیادی در این صنعت نهفته است.
علیلو گفت من یکبار به وزیر گفتم صبح وقتی میخواهیم سر کار برویم به جلوی تعمیرگاه ها رفته و از مشکلات مردم بپرسیم که یک راننده ای بود که خودرویش را برای تعمیر آورده بود و مشکلی که گفت واقعا جای تاسف داشت و آن این بود که با وجود اینهمه لاستیک سازی در داخل کشور که تولیدات خوبی نیز دارند چرا خودروسازان لاستیک چینی زیر ماشین ها می اندازند . علیلو در صحبت نهایی خود گفت من شدیدا مدافع خودرو و صنعت داخلی هستم ولی باید از صنعتی دفاع کرد که امیدواری نیز به بهبودش باشد . اولین و مهمترین راهکار نیز برای این بهبود اصل ۴۴ هست که مقام معظم رهبری نیز بارها بهش تاکید کرده اند . کی خودروسازان برنامه خود برای خصوصی سازی را به مجلس داده اند؟؟؟