رییس کمسیون تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازی :
تا صنعت و تولید خودرو در دست دولت باشد به جایی نخواهد رسید , در هر دولتی که بوده بیماریهای صنعت خودرو بیشتر شده و هیچوقت کمتر نشده است , در همین یکسال اخیر افزایش کمیت مورد ادعا بدون آمار افزایش کیفیت بوده است و چرا دولت نمی گوید چه میزان از خودروهای تحویلی به مردم دو روز بعد به تعمیرگاه ها می رود
کد خبر: ۹۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶ 12 September 2015
به گزارش تابناک تبریز علیلو در گفتگوی تلوزیونی شبکه تهران در پاسخ یکی از مهمانان که گفته بود کره که در خودروسازی رشد کرده مورد حمایت آمریکا بود در حالیکه ما تحریم بودیم گفتند که ما در سایر موارد نیز تحریم بودیم ولی در اکثر موارد رشد داشتیم ولی در خودرو عقب مانده ایم . علیلو در ادامه گفت باید خودروسازی کشور آسیب شناسی شود . علیلو درباره نظرسنجی مورد ادعای مهمان برنامه که ادعا داشت مردم ۶۰ تا ۸۰ درصد از خودروسازی رضایت دارند گفت من این مورد را به هیچ وجه قبول ندارم و یقینا کمتر از این حرفهاست . علیلو افزود تا صنعت و تولید خودرو در دست دولت باشد به جایی نخواهد رسید , در هر دولتی که بوده بیماریهای صنعت خودرو بیشتر شده و هیچوقت کمتر نشده است , در همین یکسال اخیر افزایش کمیت مورد ادعا بدون آمار افزایش کیفیت بوده است و چرا دولت نمی گوید چه میزان از خودروهای تحویلی به مردم دو روز بعد به تعمیرگاه ها می رود . مگر با این حرکتهای لاک پشتی تحول در صنعت صورت می گیرد ؟ مردم وقتی اتومبیل می خواهد با استاندارد جهانی آشنا است و این ما هستیم که فکر میکنیم با مقداری تغیر در کیفیت به خواست مردم رسیده ایم . نباید با یک سری صحبتهای سطحی مردمی رو که اعتراض خودشون رو درباره خودرو منتشر می کنند رو قانع کنیم که بله همه رضایت دارند.

علیلو در جواب اینکه به عنوان نماینده مجلس مشکل صنعت خودرو کجاست گفت : ساختار مدیریتی تا دولتی سیاسی است بهبودی نخواهد بود , مدیریت سرمایه باید صورت گیرد چرا باید خودرو در زمین متری سه میلیونی تولید شود و یا خودروساز سهامدار بانک باشد , سربارهای داخلی باید اصلاح شود چون همه از جیب مردم پرداخت می شود مردم باید بدانند ایران خودرو ۱۶۰ شرکت اقماری دارد در حالیکه میزان مفید آنها کمتر از سی درصد بوده و باعث زیاندهی شرکت ها هست , علیلو گفت به مردم نگوییم وضع خودروسازی خراب است بلکه اتفاقا وضعیت خیلی خوب است و اگر سیستم مدیریتی درست شود توان خیلی زیادی در این صنعت نهفته است.

علیلو گفت من یکبار به وزیر گفتم صبح وقتی میخواهیم سر کار برویم به جلوی تعمیرگاه ها رفته و از مشکلات مردم بپرسیم که یک راننده ای بود که خودرویش را برای تعمیر آورده بود و مشکلی که گفت واقعا جای تاسف داشت و آن این بود که با وجود اینهمه لاستیک سازی در داخل کشور که تولیدات خوبی نیز دارند چرا خودروسازان لاستیک چینی زیر ماشین ها می اندازند . علیلو در صحبت نهایی خود گفت من شدیدا مدافع خودرو و صنعت داخلی هستم ولی باید از صنعتی دفاع کرد که امیدواری نیز به بهبودش باشد . اولین و مهمترین راهکار نیز برای این بهبود اصل ۴۴ هست که مقام معظم رهبری نیز بارها بهش تاکید کرده اند . کی خودروسازان برنامه خود برای خصوصی سازی را به مجلس داده اند؟؟؟


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار