فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: پیشگیری اجتماعی موثرترین و مناسبت ترین روش برای بهبود وضعیت محیط زیست در کشور است.
کد خبر: ۹۲۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 27 December 2020

سرهنگ جمشید محبت خانی افزود : پیشگیری وضعی شرایط انجام جرم را برای مجرمان سخت می‌کند و با استفاده از تجهیزات و امکانات و فناوری‌های نو می‌توان تخلفات زیست محیطی را کشف و با متخلفان برخورد کرد ولی نتایج پیشگیری اجتماعی در دراز مدت به دست می‌آید و درصورت تحقق این روش، جرمی انجام نخواهد شد که نیاز به مقابله داشته باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تاکید کرد : برای تحقق پیشگیری اجتماعی نیازمند اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و آموزش برای ایجاد باورهای درست نسبت به محیط زیست در جامعه از طریق رسانه ها هستیم.

وی پیشگیری اجتماعی را مقدمه ای برای تحقق راهبرد ۸۰ میلیون محیط‌بان دانست و گفت: سیاست سازمان حفاظت محیط زیست جلب مشارکت بخش‌های مختلف جامعه برای حفاظت از عرصه‌های محیط زیستی به ویژه محیط زیست طبیعی است.

محبت خانی از شغل محیط‌بانی به عنوان کاری ارزشمند و پر مخاطره یاد کرد و گفت: با مراجعه به افکار عمومی در رسانه‌های مختلف در می یابیم حمایت مردم از محیط بانان نسبت به گذشته افزایش بسیاری زیادی داشته است.

وی از پیش بینی اعتبارات مناسب در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای بهبود وضعیت معیشتی محیط‌بانان و تجهیز آنان خبر داد و گفت: در صورت تصویب این لایحه پیشنهادی، وضعیت محیط بانان در سال آتی بهتر خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز در این دیدار از مسؤولیت اجتماعی به عنوان راهبرد اصلی محیط زیست استان در ۲ سال اخیر یادکرد.

ایرج حشمتی با اشاره به وضعیت کم نظیر حیات وحش استان اصفهان افزود: جمعیت گونه‌های تحت حفاظت و حمایت محیط زیست که با وجود کمبود امکانات و تجهیزات حفاظتی در بخش پایش مناطق رشد مناسبی داشته ،قابل ملاحظه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار