ارگانیک بودن و کیفیت بالای انار‌های ساوه ویژگی جهانی این محصول است.
کد خبر: ۹۱۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 03 November 2020

به گزارش تابناک سمنان  در بین کشور‌های دنیا از انار ایران به عنوان یک انار با کیفیت یاد می شود و در بین شهر‌های ایران نیز انار ساوه شهرت دارد و این شهرت جهانی انار ساوه به سبب کیفیت محصول است که هم ارگانیک است و هم از نظر کیفیت حرف اول را می‌زند.

با اوج گرفتن برداشت یاقوت‌های سرخ در ساوه استان مرکزی که به شهر انار ایران معروف شده پیش بینی می‌شود امسال ۱۸۰ هزارتن محصول انار از سطح باغات استان مرکزی برداشت شود.

 

آوازه جهانی انار ساوه

زارعی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان  مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: سطح باغات انار استان ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار است و استان مرکزی به لحاظ تولید کیفی رتبه برتر را در بین ۱۰ استان تولید کننده انار ایران دارد.

آوازه جهانی انار ساوه

زارعی افزود: ۹۷ درصد از باغات انار استان مرکزی در ساوه واقع شده است و در حالی که میانگین برداشت محصول در کشور به ازای هر هکتار ۱۲ تن است این میزان در استان مرکزی به ۱۵ تن در هکتار می‌رسد.

آوازه جهانی انار ساوه

او ارگانیک بودن و کیفیت بالای انار‌های ساوه را ویژگی جهانی آن دانست و گفت: عمده محصول باغات ساوه به کشور‌های اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

 

آوازه جهانی انار ساوه

هر ساله ۱۵ هزار تن انار به ارزش ۱۵ میلیون دلار از کشورمان به اتحادیه اروپا، حاشیه خلیج فارس، روسیه و ژاپن صادر می‌شود که نقش انار ساوه در این بین برجسته است.

آوازه جهانی انار ساوه

دو عامل کیفیت و ارگانیک بودن موجب شده که علی رغم تحریم‌ها اروپایی‌ها مشتریان پرو پا قرص انار ساوه شوند و عمده محصولات باغات ساوه روانه بازار اروپا شود.

آوازه جهانی انار ساوه

کیفیت هزاردانه‌های بهشتی در انارستان ایران در ارقام و مزه‌های گونا گون موجب شده انار‌ساوه آوازه جهانی یپدا کند.

آوازه جهانی انار ساوه

سخنگو کارشناس جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: کشاورزان ساوجی با تولید ۱۲ رقم انار برترین تولید کنندگان کشوری هستند و رقم ملس ممتاز ساوه آوازه‌ای جهانی را دارد.

آوازه جهانی انار ساوه

سخنگو افزود: از بین انار‌های تولید شده، محصولات ممتاز راهی بازار مصرف می‌شوند و انار‌های با کیفیت پایین‌تر در ۴۰ کارخانه پایین دستی تبدیل محصولات دیگر می‌شوند.

او آب انار،کنستانتره و رب انار را از جمله محصولات کارخانه‌های صنایع تبدیلی پایین دستی عنوان کرد و افزود: جلوگیری از ضایعات محصول و کمک به کشاورزان از مزیت‌های فعالیت این واحد‌های تولیدی است.

آوازه جهانی انار ساوه

۹۰ هزار هکتار از سطح باغات کشور باغات انار است و ایران جایگاه سوم تولید انار را در جهان  پس از چین و هند دارد.

آوازه جهانی انار ساوه

پیش بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۱۲۳ هزار تن محصول از سطح باغات کشور برداشت شود.

آوازه جهانی انار ساوه

آوازه جهانی انار ساوه

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار