نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: یکی از مسائل مهم نگرانی خانواده‌ها و نگرانی کادر آموزش و پرورش از وضعیتی است که در آن مواجه هستیم و مسئولیت این مسئله و تصمیم‌گیری در رابطه با آن به عهده ستاد ملی پیشگیری از ویروس کرونا است.
کد خبر: ۸۹۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵ 05 September 2020
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان زنگ آغاز سال‎ تحصیلی را در همدان نواخت.

به گزارش ایسنا، همزمان با سراسر کشور، زنگ آغاز سال‌تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس همدان صبح امروز شنبه ۱۵ شهریور در مدرسه ریحانه‌النبی همدان نواخته شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: یکی از مسائل مهم نگرانی خانواده‌ها و نگرانی کادر آموزش و پرورش از وضعیتی است که در آن مواجه هستیم و مسئولیت این مسئله و تصمیم‌گیری در رابطه با آن به عهده ستاد ملی پیشگیری از ویروس کرونا است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی شنبه ۱۵ شهریورماه در مراسم آغاز سال تحصیلی که برگزار شد، اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است و این تا حدودی می‌تواند وضعیت نگرانی‌ها و اضطراب‌ها را برطرف کند.

وی با بیان این که ما امروز در دنیا در میدان رقابت بین فرهنگ‌ها و تقابل بین فرهنگ‌ها هستیم، توضیح داد: امروز شما در مواجه با فرهنگ‌های مختلف در فضا‌های مجازی و رسانه‌ای هستند، امروز فقط مسئله مدرسه نیست. آموزه‌ها و گزاره‌های علمی و فرهنگی صرفاً در مدرسه آموزش داده نمی‌شود، زیرا جامعه، جامعه بازی است و اطلاعات زیادی در دسترس شما است.

نماینده، ولی فقیه در استان ادامه داد: امروز در میدان تقابل فرهنگ‌ها، صرفاً با آموزش آموزه‌‎های فرهنگی نمی‌توانیم قشر فرهنگی تربیت کنیم، چون دیگران هم این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: چگونه می‌شود یک نفر در این میدان رقابت فرهنگی انتخاب کند که به سبک زندگی خاص تبدیل شود؟ یکی از ضرورت‌هایی که امروز در آموزش و پرورش نیاز است تعامل و گفتگو با نسل جدید است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروزه در آموزش و پرورش لازم است که فرهنگ و تمدن برتر را تعریف کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه‌هایی که در انتخاب سبک زندگی تأثیرگذار بوده آموزش و پرورش است که هیچ بدیلی ندارد. همه ما محصول آموزش و پرورش هستیم.

وی با تأکید براینکه آموزش و پرورش مسیر مبارک و بستر تربیت است، افزود: آموزش و پرورش باید توجه کند علاوه بر آموزش فرهنگ، امروز باید آموزش بدهیم فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و ما فرهنگ برتر است که نیازمند توجیه و استدلال است که پایه‌های منطقی قابل استدلالی هم دارد.

امام جمعه همدان ادامه داد: آموزش و پرورش باید ورود پیدا کند وگرنه در میدان رقابت خواهد باخت، چون زور فرهنگ مهاجم در برخی عرصه‌ها بیشتر است.

شعبانی موثقی بیان کرد: مسیر حرکت معلمین، مسیر تعلیم و تربیت است که مسیر انبیاء است، مسئله عزت نفس و منزلت اجتماعی معلمین و دانش آموزان مهم است ما باید نسلی تربیت کنیم که اتکا به خود و امید به آینده داشته باشند که این مسئله نیز باید جدی گرفته شود.

وی در رابطه با عدم دسترسی برخی نقاط به بستر اینترنت، اظهارکرد: امروز در برخی از مناطق باید مشکلاتی وجود داشته باشد و ممکن است با شرایط خاص مواجه باشیم و مجدد مدارس تعطیل شوند، باید تدبیری اندیشه شود که نسل جدید در روستا به لحاظ دسترسی نداشتن به اینترنت از تحصیل باز نماند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد: ما نیاز داریم شرایط تعلیم و تربیت را برای همه به صورت یکسان فراهم کنیم این شعار ما بوده است و گفتیم عدالت که بخشی از آن عدالت آموزشی است.

به‌گزارش ایسنا؛ امسال سال جدید تحصیلی دو هفته زودتر از موعد مقرر در ۱۵ شهریورماه آغاز شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار