معاون ساماندهی امور جوانان گفت: براساس ارزیابی های انجام شده در سطوح استانی و شهرستانی، آذربایجان شرقی رتبه برتر کشور در حوزه ستاد ساماندهی امور جوانان را از آن خود کرد.
کد خبر: ۸۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ 30 August 2015

به گزارش تابناک تبریز به نقل از  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا رستمی در نشست خبری خود ، با ارائه آماری از فعالیت ستادهای ساماندهی امور جوانان در سطوح استانی و شهرستانی گفت: 128 ستاد ساماندهی امور جوانان استان ها در سال 93 برگزار شده که نسبت به سال 92، رشد 1/5 برابری داشته است.

وی افزود: جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی برگزار می شود که برای هماهنگی امور جوانان در لایه های مدیریتی تشکیل شده و مسئولیت بر عهده دبیرخانه ستاد است. بیشترین موضوعاتی که در این ستادها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است عبارتند از موضوعات مرتبط با اوقات فراغت، ازدواج، هویت، اشتغال و مشارکت جوانان.

وی اظهار داشت: اولین شاخص ارزیابی عملکرد ستاد ساماندهی امور جوانان، تعداد جلسات برگزار شده ستادهای استانی است که آذربایجان شرقی با 9 جلسه، چهارمحال و بختیاری با 8 جلسه و اصفهان با 7 جلسه، در این بخش رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

وی افزود: در شاخص تعداد جلسات ستادهای شهرستانی نیز آذربایجان شرقی با 78 جلسه، فارس با 56 جلسه و چهارمحال و بختیاری با 37 جلسه حائز رتبه های برتر شدند.

دبیر ستاد ملی ساماندهی امور جوانان، شاخص های بعدی را تعداد جلسات کمیته های تخصصی ساماندهی امور جوانان در سطوح استانی و شهرستانی دانست و اظهار داشت: 5 کمیته تخصصی ذیل ستاد ساماندهی امور جوانان به فعالیت می پردازند. در سطح استانی، البرز، همدان و قم و در سطح شهرستانی نیز آذربایجان شرقی، زنجان و ایلام رتبه های اول تا سوم را در این بخش ها کسب کرده اند.

رستمی تصریح کرد: در حوزه مصوبات نیز آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری و گلستان به ترتیب بالاترین تعداد مصوبات را داشته اند.

وی تاکید کرد: در نهایت با ارزیابی های صورت گرفته، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری و گلستان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در حوزه ستاد ساماندهی امور جوانان کسب کردند.

وی با مقایسه روند رتبه های اول تا سوم استان ها طی سال های 91، 92 و 93 اظهار داشت: در سال 91 هرمزگان، قم و آذربایجان شرقی، در سال 92 آذربایجان شرقی، یزد و قم و در سال 93 آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری و گلستان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کرده اند.رستمی با اشاره به انتخاب استانداران برتر نیز گفت: 10 شاخص برای انتخاب استانداران در نظر گرفته شده است که تعداد حضور در جلسات، همت استاندار برای جذب منابع مالی از منابع استانی، ملی و خصوصی، به کارگیری مشاورین و دستیاران جوان در سطوح استانی و حضور و مشارکت نمایندگان سمن ها در جلسات تصمیم سازی و تصمیم گیری استان از جمله این شاخص هاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :