مدیرکل گمرکات استان اصفهان خبر داد:
مدیرکل گمرکات استان اصفهان اظهار داشت : در سال 1398 صادرات گمرک کاشان 496 هزار تن و به ارزش بالغ بر 301 میلیون دلار بوده است .وی درخصوص میزان صادرات گمرک کاشان در مقایسه با سال 97 گفت: از لحاظ وزنی 241 درصد رشد و از حیث ارزش 11 درصد افزایش داشته است .
کد خبر: ۸۳۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ 14 April 2020

به گزارش تابناک اصفهان، دکتر رسول کوهستانی پزوه بیان داشت: 28 درصد از سهم ارزش و 24 درصد از سهم وزن صادرات گمرکات استان مربوط به گمرک کاشان بوده است .
وی با اشاره اینکه در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت و ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اصفهان با حضور مقام عالی وزارت اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص ارتقاء سطح گمرک کاشان از رئیس به مدیریت و همچنین تصویب اختصاص بودجه لازم از محل اعتبارات استانی جهت احداث ،توسعه و تجهیز گمرک کاشان مصوبات مهمی داشته ایم که امیدواریم در سال جاری اجرایی شود ، بیان داشت : جای تشکر دارد که با هماهنگی و موافقت فرمانداری ویژه کاشان و مصوبه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی چهار واحد منزل مسکونی سازمانی جهت کارکنان گمرک کاشان تخصیص یافته است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به تهیه نقشه طرح جامع گمرک کاشان تاکید کرد: درحال حاضر فعالیت گمرک کاشان در یک فضای بسیار کوچک و نامناسب استیجاری در شهرک صنعتی راوند در حال انجام است اما همکاران خدوم و زحمتکش و دلسوز این گمرک موفق شده اند با ارائه خدمات در محل واحدهای تولیدی صادراتی و خارج از وقت اداری بالاتر از بسیاری از استانهای کشور صادرات داشته باشند .
دکتر رسول کوهستانی پزوه در مورد عمده محصولات صادراتی گمرک کاشان اظهار داشت:آهن و فولاد با 185 میلیون دلار و 437 هزارتن ، فرش ماشینی با 77 میلیون دلار و 14 هزارتن ، مصنوعات آهن و چدن با 13 میلیون دلار و 19 هزار تن ، محصولات لبنی با 9 میلیون دلار و 5 هزار تن و روغنهای اسانسی و گلاب با 4 میلیون دلار و 3 هزارتن عمده محصولات صادراتی گمرک کاشان بوده اند.
وی در تحلیل آمار صادرات گمرک گمرک کاشان در سال 98 اذعان داشت: مهمترین دلیل رشد صادرات گمرک کاشان به خصوص از لحاظ وزنی صادرات محصولات فولادی بوده است به طوریکه میزان صادرات آهن و فولاد از لحاظ وزنی 313 درصد و حیث ارزشی 194 درصد رشد نسبت به سال97 را تجربه کرده است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان با بیان این موضوع که تشریفات صادرات شرکتهای تولیدی شهرستانهای اطراف کاشان و حتی گلپایگان با ارزیابی در محل یا حمل یکسره توسط کارکنان گمرک کاشان انجام می شود بیان داشت : صادرات محصولات لبنی درسال 98 نسبت به سال قبل از نظر وزنی 348 درصد و لحاظ ارزشی 111 درصد افزایش داشته است .
وی در خصوص کشورهای عمده مقصد صادراتی گمرک کاشان اظهار داشت: عراق با 119 میلیون دلار ، افغانستان با 45 میلیون دلار ، پاکستان با 14 میلیون دلار ، عمان با 14 میلیون دلار و میانمار با 13 میلیون دلار عمده خریداران صادرکنندگان کاشان بوده اند .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان رشد صادرات گمرک کاشان به کشورهای عمان و میانمار درسال 98 قابل توجه دانست و گفت : صادرات به عمان از لحاظ وزنی حدود 7 برابر سال 97 و صادرات به میانمار برای اولین بار اتفاق افتاده است .

برچسب ها: صادرات ، گمرک ، کاشان ، اصفهان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :