تاکنون 90 نفر در انگلیس مبتلا به کرونا شده‌اند؛
عالی‌ترین مقام پزشکی انگلیس امروز پنجشنبه با اشاره به سرعت افزایش آمار ابتلا به کرونا در این کشور اعلام کرد که دولت وارد فاز دوم عملیات مقابله با کرونا شده است.
کد خبر: ۸۲۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰ 08 March 2020

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایرنا، بر اساس این فاز، دولت لندن تلاش خواهد کرد تا ضمن مهار ویروس کرونا، سرعت شیوع بیش‌تر آن را کاهش دهد. پروفسور کریس ویتی امروز طی سخنانی در پارلمان انگلیس اذعان کرد که باید واقع‌بین بود […] مهار ویروس کمی خوش‌بینانه است.

وی افزود: «ما از فازی که تمرکز روی مهار ویروس بود عبور کرده و وارد عملیات تاخیر شده‌ایم».

دولت انگلیس راهبرد مقابله با کرونا را در چهار سطح مهار، تاخیر، تحقیق و جلوگیری تعریف کرده است. در فاز اول دولت لندن تلاش می‌کرد تا موارد مشکوک را شناسایی و شیوع ویروس را مهار کند. با این حال روند ابتلا به کرونا در چند روز گذشته سرعت زیادی در انگلیس به‌خود گرفته و تاکنون ۹۰ نفر یعنی هشت برابر آمار هفته‌ی گذشته، به این ویروس مبتلا شده‌اند. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز گفته است که اگر مهار کرونا از کنترل خارج شود، دستورالعملی که دولت برای بدترین شرایط در نظر گرفته به اجرا گذاشته خواهد شد.

بر اساس این دستورالعمل ۲۷ صفحه‌ای یک پنجم نیروی کار خانه نشین شده، مدارس تعطیل، گردهمایی‌های عمومی لغو و ارتش وارد عمل می‌شود.

ویتی دیروز هشدار داده بود که تا همه‌گیر شدن ویروس کرونا در انگلیس شش هفته زمان باقی‌مانده و راهی برای گریز از همه‌گیری آن نیست.

وی تصریح کرد که این ویروس به طور قطع همه‌گیر خواهد شد و تلفاتی بر جای خواهد گذاشت.

هم‌زمان با این تحولات، سطح هشدار سازمان بهداشت انگلیس از دو روز پیش به مرحله چهار یعنی بالاترین حد رسید. سطح چهار به این معناست که تمام بیمارستان‌های سراسر انگلیس باید برای پذیرش بیماران در حالت آماده‌باش قرار گیرند. همچنین مرکز ملی مدیریت و هماهنگی ویروس کرونا زیر نظر سازمان ملی بهداشت تشکیل شده تا وضع بیمارستان‌های سراسر کشور را کنترل کند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار