قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: آمادگی تعامل دوجانبه با نیروی انتظامی برای رفع مشکلات زائران حرم مطهر رضوی را داریم.
کد خبر: ۷۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱ 19 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مهدی عزیزیان در دیدار با فرماندهان انتظامی خراسان رضوی اظهار کرد: مجموعه نیروی انتظامی، جزئی از بدنه نظام اسلامی و عموم مردم است که پیشانی امنیت در جامعه محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه سنگینی بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است، اظهار داشت: تشکیلات شما، پناه و ملجأ عموم مردم بوده به طوریکه شبانه‌روز با مردم مراوده داشته و حافظ جان، مال، ناموس و امنیت آنها است.

این مسئول تبیین کرد: قبل از انقلاب اسلامی ترس از مأمور پلیس در دل مردم وجود داشت، اما به برکت نظام اسلامی و عملکرد عدالت محور نیروی انتظامی، امروز عموم شهروندان با دیدن پلیس احساس امنیت می‌کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به شرایط خاص مشهد و حضور میلیونی زائران در روزها و مناسبت‌های مختلف سال گفت: نیروی انتظامی در مشهد به همان اندازه که درگیر مسائل مبتلا به مجاوران است، دغدغه و اهتمام لازم در زمینه تأمین امنیت، آرامش و رفاه زائران را نیز دارد.

وی ضمن تأکید بر تعامل مستمر بین نیروی انتظامی و آستان قدس رضوی، اظهار داشت: فضای حرم مطهر رضوی چه در حوزه امنیتی و چه در زمینه اجتماعی از فضای بیرونی تأثیر می‌پذیرد به طوریکه هر چقدر فضای شهر امن‌تر و دارای آرامش بیشتری باشد، فضای حرم مطهر نیز متأثر از آن است.

عزیزیان با بیان اینکه توسعه علم و پیشرفت فناوری‌های نوین سبب پیچیدگی مشکلات ناشی از جرم و بزه در جامعه می‌شود، تاکید کرد: برای مقابله موثر با مشکلات اجتماعی، باید دانش و توانایی نیروی انتظامی به طور مستمر افزایش یابد و مدیریت قاطع، اطلاع‌رسانی مناسب، اختصاص بودجه ویژه و بخصوص همکاری گسترده و هماهنگ بین مردم و پلیس در ارتقای امنیت زائران و مجاوران اثرگذار است.

وی با اشاره به رویکرد مناسب مدیریت نیروی انتظامی خراسان رضوی تأکید کرد: امنیت، شرط نخست برای سرمایه‌گذاری، عمران و آبادانی استان خراسان رضوی و حضور زائران و گردشگران به حساب می‌آید.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: برای رفع مشکلات زائران غیر ایرانی در مبادی ورودی باید به بهترین شکل ممکن برنامه‌ریزی شود چرا که نخستین برخورد یک زائر با نیروی انتظامی است و در همین ملاقات اولیه تصویر ذهنی او از کشور و شهری که به آن وارد شده شکل می‌گیرد.

عزیزیان با اشاره به ضرورت توجه جدی به موضوع حمل و نقل شهری و برنامه ریزی برای ارائه خدمات مناسب در این حوزه گفت: کثرت و ازدحام زائران در ایام و مناسبت‌های خاص ایجاب می‌کند نظم‌بخشی به تاکسی‌ها در اطراف حرم مطهر و اماکن زائرپذیر مورد توجه جدی قرار گیرد که این مهم نیازمند توجه و تلاش بیشتر نیروهای دلسوز و متعهد انتظامی است و انتظار می‌رود برنامه‌ریزی مناسبی انجام پذیرد.

وی با تأکید بر این مطلب که وظیفه اصلی ما تأمین آرامش در حد عالی برای زائران است، افزود: آستان قدس رضوی نهادی از مردم و برای مردم است و تمامی سعی و تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد. به طوریکه بر اساس تأکید آیت‌الله واعظ طبسی خدمات متعددی بر مبنای موقوفات در حوزه‌های معرفتی، تبلیغات اسلامی، رفاه زائران، امنیت و آسایش به زائران ارائه می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است و این آمادگی وجود دارد که با تعامل دوجانبه و انجام برنامه‌‌های بلند مدت و کوتاه مدت به رفع معضلات و مشکلات زائران بارگاه منور رضوی کمک کنیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: این آستان در حوزه آموزش‌ خدام برنامه‌های مناسبی برای مقابله با بحران‌ها و شرایط خاص امنیتی با بهره‌گیری از تجارب نیروی انتظامی برای خدام و خدمت‌گزاران برگزار کرده است.

در این دیدار، بهمن امیری‌مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز در سخنانی با بیان این مطلب که جدیت در تعامل و همکاری آستان قدس رضوی با پلیس، قابل تقدیر است، گفت: این نیرو کمک به ارتقا سطح امنیت، آرامش زائران و حفاظت از موقوفات آستان قدس رضوی به عنوان یک وظیفه نگاه می‌کند.

وی افزود: آسیب‌شناسی مشکلات اطراف حرم مطهر چه به لحاظ امنیتی و چه خدماتی و رفاهی انجام شده که امیدواریم با همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی استان بتوانیم سبب رضایتمندی بیشتر زائران و مردم شریف مشهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار