کد خبر: ۷۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 17 August 2015

رشت - ایرنا - در اقدامی مشترک از سوی شهرداری، اداره زندان ها و حفاظت محیط زیست رودسر حدود 25نفر از مددجویان بند راه باز زندان های این شهرستان سواحل بلالم در منطقه گسکر محله رودسر را از وجود زباله پاکسازی کردند.

شهردار رودسر روز دوشنبه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه داشتن سواحل پاک و دل انگیز مستلزم نگاه جمعی و همگانی است مشارکت همه ی آحاد را در تحقق این امر مورد تاکید قرار داد.
خداداد قنبرزاده گفت: این موضوع علاوه بر فراهم کردن زمینه و بستر برای حضور مردم مسافران و گردشگران تاثیر بسزایی در نشاط و شادابی انسان ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه روزانه بطور متوسط 90تن زباله در این شهر تولید می شود، افزود: در فصل های بهار و تابستان این میزان به دلیل حضور گسترده مسافر و گردشگران به بیش از این افزایش می یابد. قنبرزاده اضافه کرد: به همین علت ضرورت دارد تنظیف اساسی و هدفمند در سواحل داشته باشیم و شهرداری از هیچ تلاشی در این زمینه فرو گذار نمی کند اما انتظار داریم همه در این کار بزرگ مشارکت کنند.
وی ضرورت استفاده بهینه از سواحل را مورد تاکید قرار داد و از نتیجه اقدام مشترک سه دستگاه یاد شده در تحقق این امر قدردانی کرد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر نیز از مردم خواست از ریختن زباله در رودخانه و سواحل خودداری کرده تا محیطی سالم و عاری از زباله داشته باشیم.
علی درویشی از توزیع 500کیسه پلاستیک زباله بین مددجویان جهت جمع آوری زباله ها و نخاله ها به طول یک کیلومتر از سواحل این شهرستان خبر داد.
وی هدف از اجرای این طرح را نهادینه کردن فرهنگ استفاده بهینه از سواحل با مشارکت همه دستگاهها ذکر کرد.
معاون اشتغال و حرفه آموزی اداره زندان های رودسر نیز گفت: این طرح با هدف توسعه و نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی سواحل اجرا می شود.
تیمور ربیعی افزود: هم اکنون 48نفر از مددجویان راه باز در رشته های فنی حرفه ای همچون مکانیک، تاسیسات و برق در بخش اشتغال نیز 75نفر در رشته های مختلف صنایع دستی اعم از معرق کاری، بافندگی، تسبیح سازی، حکاکی و خراطی در حال آموزش و فعالیت هستند.
در اجرای طرح پاکسازی سواحل رودسر 100نفر از دوستداران طبیعت به منظور تنظیف سواحل 10کیلومتری رودسر با عوامل محیط زیست و زندانهای رودسر مشارکت داشتند.
شهرستان رودسر در شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار