کد خبر: ۷۵۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 27 June 2019

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیاوش محمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، از فردا ضمن پایداری نسبی جوی، دمای هوای استان اردبیل چند درجه‌ای کاهش می‌یابد و پدیده غالب در سطح استان وزش باد گاهی با سرعت تند (بویژه در ساعات بعدازظهر) پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: روز جمعه با عبور ناپایداری ضعیف از منطقه و از طرفی وزش باد شمالی (گاهی با سرعت تند)، ضمن افزایش ابر و خنکی هوا در برخی نقاط بارش پراکنده (غالباً بصورت رگبار و احتمال رعدوبرق) نیز انتظار می‌رود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: در روز شنبه هفته آینده جوی نسبتاً پایدار در بیشتر مناطق استان اردبیل حاکم بوده و در مناطق مرکزی وزش باد بصورت تند خواهد بود.

محمدی افزود: از روز یکشنبه هفته آینده سامانه ناپایداری وارد استان اردبیل می‌شود.

وی گفت: امروز در سطح استان اردبیل هوای گرم (با بیشینه دمای ۳۸ درجه سلسیوس در مناطق شمالی و شهرستان کوثر) تداوم می‌یابد که در بعدازظهر در مناطقی از استان با وزش باد نیز همراه است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به تداوم هوای گرم طی امروز، صرفه جویی در مصرف آب و برق توصیه می‌شود.

محمدی افزود: با توجه به شرایط محلی در برخی مناطق استان اردبیل (با پوشش جنگل و مراتع) آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع بر اثر وزش باد گرم دور از انتظار نیست.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار