معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی نباید مغلوب هجمه رسانه‌ای دشمن شویم، گفت: باید از این زمینه و فرصت استفاده کرده و با افزایش سعه‌صدر بین مسئولان و ارتباط متقابل با اصحاب رسانه، از ظرفیت رسانه‌ای در کشور بهره ببریم.
کد خبر: ۷۴۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ 01 May 2019

کمترین میزان نزاع و درگیری کشور در آذربایجان‌غربی
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مرتضی حاتمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی‌ صبح امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی نباید مغلوب هجمه رسانه‌ای دشمن شویم، اظهار کرد: باید از این زمینه و فرصت استفاده کرده و با افزایش سعه‌صدر بین مسئولان و ارتباط متقابل با اصحاب رسانه، از ظرفیت رسانه‌ای در کشور بهره ببریم.
وی ادامه داد: امروز دستگاه قضایی با ورود بی‌رویه پرونده‌ها روبرو بوده و یکی از شاخصه‌های ادراک فساد این است که مسئولان بدانند چگونه از اموال بیت‌المال صیانت کنند.
حاتمی با اشاره به بالاترین میزان پرونده ورودی طی سال گذشته بیان کرد: ایراد ضرب عمدی با ۱۵۵۱۱ فقره رسیدگی در محاکم در سال گذشته، بیشترین میزان پرونده ورودی را داشته و سی‌امین استان در کشور هستیم و در واقع استانی با کمترین میزان نزاع و درگیری هستیم.
کمترین میزان نزاع و درگیری کشور در آذربایجان‌غربی
وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۱۷۰۰ مربی پیش‌دبستانی در استان آموزش چندین دوره‌ای در رابطه با آسیب‌های اجتماعی را گذراندند، افزود: این تعداد مربی ۲۳ مهارت اجتماعی را آموختند و برای تمام پیش‌دبستانی‌ها آموزش‌های لازم اجرا شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی یادآور شد: برای دانش‌آموزان نیز در سراسر کشور، طرح ملی نظام مراقبتی دانش‌آموزان با عنوان نماد برگزار می‌شود و تمام دانش‌آموزان مورد غربالگری قرار می‌گیرند و افرادی که دارای مشکلات روحی، روانی و اقتصادی هستند به نهادهای متولی و مربوطه معرفی می‌شوند و طی سال گذشته طرح نماد در ۱۴۰ مدرسه شهرستان نقده و همچنین در شهرستان ماکو اجرا شد.
وی با اشاره به اقداماتی که در راستای کاهش طلاق صورت گرفته است، افزود: ارائه آموزش‌های لازم برای متقاضیان ازدواج در راستای شناخت زوجین و غربالگری با استفاده از ظرفیت بهزیستی در راستای جلوگیری از وقوع ازدواج‌های پرخطر در جهت کاهش طلاق در حال انجام است.
حاتمی با اشاره به اینکه طی سال گذشته میزان طلاق توافقی در استان ۱ درصد کاهش یافته است، گفت: کاهش ورودی و میزان صدور حکم نیز در این مورد با کاهش مواجه بوده است.
وی ادامه داد: ۲۹۱۹ پرونده در سال ۹۷ با استفاده شامل مجازات جایگزین حبس شده‌اند و در سال ۹۶ نیز ۱۳۵۲ نفر از این طرح استفاده کرده‌اند که افزایش ۱۱۶ درصدی را در این راستا شاهد بوده‌ایم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی بیان کرد: طی سال گذشته در رابطه با مطالبه مهریه نیز با افزایش ۲۴ درصدی مواجه بوده‌ایم که ۴۹۰۰ نفر مهریه خود را مطالبه کرده‌اند.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار