چهلمین کارگاه آموزشی زوج های جوان با همت مرکز مشاوره دادگستری میبد ،موسسه حمایت از زوج های جوان ، خانواده مهرآوران شهرستان و نیز شهرداری و شورای شهر در راستای طرح صیانت از خانواده در رستوران گلخانه ای میبد برگزار شد.
کد خبر: ۷۳۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 29 April 2019

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در این کارگاه آموزشی در جمع زوج های جوان و مسئولان داد'ستری استان یزد گفت: موضوع خانواده یکی از مباحث مهمی است که بسیار به آن تاکید شده است.
فاطمه دانش یزدی با تشکر از دست اندرکاران این دوره های آموزشی افزود: فطعا با قرارگرفتن زوج در کنار هم و تشکیل خانواده، فکر و اندیشه و تفکر آنها نیز در کنار هم قرار گرفته و همسو می شود .
وی تصریح کرد: مهم این است که در زندگی مشترک، اختلاف نظرها و دیدگاه ها همسو شود و ما بتوانیم زندگی شاد وسالمی داشته باشیم و بسیار مهم است که در حالی که فضای مجازی ، دپارتمان فرهنگی و بسیاری از نگاه ها متوجه خانواده ایرانی و اسلامی است جوانان بکوشند در کنار همسران خود زندگی سالمی را داشته باشند.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد یادآور شد: آنچه در شهرستان میبد در حوزه خانواده با دغدغه ای که مسئولان این شهرستان داشتند و با همت و پشتکار آنها انجام شده ستودنی است و با رصد آمار می بینیم که این اتفاق خوبی است که توانسته و می تواند زندگی شاد و سالم با زوجین را با زدودن آسیب های اجتماعی به دنبال داشته باشد و این طرح با هدف کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی درسطح استان اجرا شود.
فرماندار میبد نیز با تشکر از اینکه طرح صیانت از خانواده توسط حجت الاسلام آقایی علی رغم سختی و فراز و نشیب ها با انگیزه و روحیه دنبال شد گفت : به اصل قناعت در زندگی باید اهمیت زیادی داد و مهم است که با نگاه به اطراف ببینیم چگونه افراد با امکاناتی کم امرار معاش کرده و زندگی خوش و خرمی را در کنار دارند و همچنین با نگاه به گذشته چگونه زندگی کردن پدربزرگ ها و مادربزرگ های خود و فرهنگی که داشته اند را از آنها یاد بگیریم.
حسین فلاح تصریح کرد: با ادا و اطوارهایی که بعضی اوقات داریم باعث می شود توقع و انتظار ما از زندگی بدون نگاه به آنچه بوده ایم و هستیم بالا برود ، باید به زندگی و فرهنگ گذشته خود که برگرفته از یک سری سنن ، ارزش ها و عرف ها و خوبی ها است نگاه کنیم.
دادستان شهرستان میبد نیز برگزاری این کلاس های آموزشی را در زمینه پیشگیری از آسب ها به ویژه آسیب های قضای مجازی که با رخنه در خانواده ها بنیان خانواده ها را متزلزل می کند بسیار موثر عنوان کرد.
همچنین مسئول واحد میانجیگری میبد و طرح صیانت از خانواده میبد در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی با اظهار امیدواری به برگزاری این کلاس های آموزشی از طریق واحد صیانت از خانواده استان در همه شهرستان های استان گفت : حدود 30 زوج در هر کلاس آموزشی شرکت دارند و از 518 ازدواج در سال 97 در شهرستان میبد تاکنون نزدیک به 400 زوج در کلاس ها شرکت کرده اند.
حجت الاسلام علیرضا آقایی افزود : با توجه به اینکه کسانی که در کلاس ها شرکت داشته اند با آسیب های اجتماعی آشنا می شوند کمتر در زندگی خود دچار اختلاف های خانوادگی می شوند و زندگی بهتری را شروع می کنند و در صورت پیش آمدن اختلاف نیز با مراجعه به مرکز مشاوره دادگستری میبد بدون تشکیل پرونده مشکلات آنها که گاها اقتصادی نیز می باشدمورد رسیدگی گرفته و مرتفع می شود.
وی تصریح کرد : طرح صیانت از خانواده درسطح استان مورد پذیرش مسئولان دادگستری قرار گرفته و ان شاءالله با اجرایی شدن آن در کلیه شهرستان های استان طلاق که بخش مهم و جدی از آسیب اجتماعی است کاهش یابد.
واحد میانجیگری شهرستان میبد با هدف صیانت از خانواده با محوریت دادگستری شهرستان از پنج سال پیش با همکاری ادارات و ارگان ها شروع به کار کرده است.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار