برای اولین بارمسابقات آزاد فوتوالی بزرگسالان کشور جام آزادگان به میزبانی استان مازندران با حضور 15 الی و 20 تیم طی روزهای 21 و 22 مرداد در مجتمع ساحلی رفاهی و تفریحی وزارت کشور در شهرستان ساری برگزار می شود
کد خبر: ۷۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 06 August 2015
 برای اولین بارمسابقات آزاد فوتوالی بزرگسالان کشور جام آزادگان به میزبانی استان مازندران با حضور 15 الی و 20 تیم طی روزهای 21 و 22 مرداد در مجتمع ساحلی رفاهی و تفریحی وزارت کشور در شهرستان ساری برگزار می شود.
مراسم افتتاحیه این مسابقات نیز روز 21 مرداد از ساعت 9:30 دقیقه در مجتمع رفاهی تفریحی وزارت کشور با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار می شود.

فوتوالی یک ورزش بین المللی است که قوانین آن مثل والیبال است ولی مثل فوتبال با پا بازی می شود. بازی با سرویس آغاز می شود. سرویس زننده می تواند یک تپه روی زمین درست کند و توپ را روی آن قرار دهد و با پا سرویس را بزند.یکی از مهمترین قوانین فوتوالی این است کi بازیکنان حداکثر با سه ضرب می توانند توپ را وارد زمین حریف خود کنند. در واقع وقتی توپ وارد زمین می شود هر فرد اجازه این را دارد که تنها یک بار به توپ ضربه بزند مثل والیبال. زمانی امتیاز بدست می آید که توپ در زمین حریف به زمین اصابت کند یا حریف مرتکب خطا شود و یا نتواند توپ را برگشت دهد. مسابقات بصورت دو نفره و سه نفره برگزار می شود.شرایط زمین فوتوالی هم که کاملا خاص است و شبیه زمین والیبال ساحلی است و البته مقداری کوچکتر. سطح زمین باید از ماسه یکنواخت ، مسطح ، هموار و یک شکل باشد . ابعادش هم 18 در 9 متر است. تور و توپش هم که دیگر کاملا با سپک تاکرا متفاوت است . توپ فوتوالی هم اندازه و هم شکل توپ فوتبال است و البته با وزنی تقریبا کمتر از آن . ارتفاع تور هم در مسابقات رسمی 220 سانتیمتر است .سازمان تربیت بدنی در اواسط سال 1387 رشته فوتوالی را به رسمیت شناخت و در سال 1390 با نظر معاونت ورزش قهرمانی به عنوان یک انجمن جدید تحت پوشش فدراسیون انجمن های ورزشی قرار گرفت.ایران پس از تایلند دومین کشور آسیایی بود که این رشته را فعال نموده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار