معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تبریز گفت: توجه ویژه به ظرفیت گروه‌های هنری نمایش و موسیقی در موضوع آموزش‌های شهروندی و نعت ائمه معصومین، از برنامه‌های بارز در اجرای جشنواره‌های تابستانی است.
کد خبر: ۷۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 05 August 2015

به گزارش خبرنگار ما ، حجت‌الاسلام احمد حمیدی در شورای راهبرد فرهنگی کلانشهر تبریز، با بیان این مطلب اظهار داشت: با بهره‌گیری از موسیقی اصیل آذربایجان می‌توان در مقابل موسیقی‌های زیرزمینی‌ی که به طرز خطرناکی در استان در حال رشد است، ایستاد.

وی بر لزوم احیای سنت‌ها تاکید کرد و گفت: توجه به بازی‌های بومی و محلی با هدف احیا و معرفی به نسل‌های آتی، از برنامه‌های تابستانی شهرداری است؛ در این راستا، بازی قوناق‌باجی با هدف ثبت ملی و ارایه آموزش احکام محرم و نامحرم بین کودکان و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی، در فرصت‌های مختلف، اجرا می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تبریز اضافه کرد: این برنامه، در روزهای سه شنبه‌، در فرهنگسراها و پارک‌ها برگزاری شده و در کنار آن، مادران خردسالان از بحث‌ها و آموزش‌های اخلاقی خواهران حوزه‌های علمیه بانوان استفاده می‌کنند.

حمیدی به برنامه‌های تجمعی و مسابقات ورزشی تابستانی اشاره و خاطرنشان کرد: 100 تیم فوتبال نوجوانان با هدایت سازمان ورزش شهرداری، مسابقات محلات را در 18 سالن ورزشی شهرداری شروع کرده‌اند.

وی افزود: شاید نتوانیم امسال محله‌محوری را به طور کامل محقق کنیم اما سعی کرده ایم دست‌کم ذهنیت این موضوع را ترویج دهیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تبریز از تبریزگردی خانواده‌ها و گردشگران توسط سازمان گردشگری خبر داد و گفت: در یک‌ونیم ماه گذشته، 480 دستگاه اتوبوس، با روزانه 10 ساعت فعالیت، خانواده‌ها و مخاطبان را با جاذبه‌های شهر آشنا می‌کنند.

حمیدی همچنین اجرای 123 عنوان برنامه در ماه مبارک رمضان را برای بیش از 17 هزار مخاطب از دیگر برنامه‌های تابستانی شهرداری عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به طرح ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی (اتاف) گفت: این طرح نخستین بار توسط شهرداری تهران مطرح شده و طی آن، اقدامات گسترده در حوزه شهر، پس از اجرای پروژه‌ها ارزیابی می‌شود؛ این در صورتی است که ما معتقدیم طبق رهنودهای مقام معظم رهبری هر اقدام عملیاتی در سطح شهر، باید از نقطه صفر و طبق پیوست‌های فرهنگی مورد ارزیابی قرار گیرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تبریز حفظ و تقویت هویت دینی، ملی، انقلابی و محلی، برآورد پیامدهای زیست‌محیطی و سلامتی و تعالی روحی و معنوی شهروندان را از اهداف طرح اتاف عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا کمیته پیوست‌نگاری با دعوت از اساتید دانشگاهی در حال تکمیل بوده و با استقبال چشمگیر نیز مواجه بوده‌است. معتقدیم این حرکت، با حمایت شورای اسلامی شهر و پس از طی دوره‌های آموزشی، در تدوین پیوست‌های فرهنگی پروژه‌های مختلف شهری، موثر خواهند بود.

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برخی آمارها در خصوص میزان افسردگی، خاطرنشان کرد: طبق آماری مرکز بهداشت استان، که با غربال‌گیری 600 هزار نفر همراه بوده، 2 الی 3 درصد جمعیت استان با افسردگی و مشکلات روانی مواجه است که این آمار، اختلاف آشکار با آماربرخی NGO ها دارد؛ البته معتقدیم حتی اگر یک نفر در جامعه افسرده باشد، در قبال او مسئولیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تبریز آموزش‌های شهروندی، سلامت روحی، فرهنگ سلامت، مسایل خانواده، نشاط اجتماعی، توسعه کتابخوانی و رسانه را هفت اولویت مهم سال 94 خواند و گفت: سعی داریم طبق یک مدل کارشناسی‌شده، تفریح سالم و بدون گناه را برای ارتقای نشاط در جامعه، ترویج دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :