سرور زنان اهل بهشت فاطمه زهرا است .
کد خبر: ۷۱۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ 26 February 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذر بایجان غربی از خوی

حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا ( س ) با تبریک ولادت پرنور دختر پیامبر مکرم اسلام حضرت زهرا ( س ) در باره حقوق و مقام و متزلت زن در اسلام گفت : - زن و مرد از نظر خلقت یکسان هستند
- زن عامل آرامش روحی مرد است
- زن مدیر خانه است و بیشترین قسمت تربیت فرزندان بر عهده زنان است .

وی در ادمه افزود :
سرور همه زنانی که به بهشت وارد می شوند حضرت فاطمه زهرا (س)است و دردین مقدس اسلام خداوند بیشترین ارزش را به خانمها می دهند .
شکوری درمورد دیدگاه بعضی تفکرات غربی و اروپایی در باره زن اظهار داشت : امروز در دنیا خیلی چیزها درمورد زن مطرح می شود
از زنان به عنوان ابزار استفاده می کنند و ظلم بزرگی در حق زنان روا می دارند .

شکوری در قسمت دیگری از سخنان خود گفت : خانمها در طول زندگی حامی آقایان هستند و آقایان نباید به خانمها ظلم کنند .
آقایان باید به حقوق زنان توجه بیشتری داشته باشند زیرا بیشتر مشکلات که در زندگی زن و شوهر وجود دارد توسط خانمها تحمل شده و حل می گردد .
وی تاکید کرد : مردان بایددر ارتباط با نامحرمان از آنها مواظبت کنند .
هرکس زن خود را بزند در روز قیامت رسوا خواهد شد ودر حدیثی از پیامبر اکرم نقل شده که زن اگر بداخلاق بود آقایان یا با زن بد اخلاق ازدواج نکنند یا وظیفه دارند بد اخلاقی آنهارا را تحمل کنند .

امام جمعه خوی خطاب به مردان گفت : زنان خود را امر به معروف ونهی از منکر کنید تا در معاشرتهای اجتماعی هایشان آلوده به گناه نباشند.
وی در مورد کوثر بودن حضرت فاطمه اظهار داشت : نسل پیامبر با برکت ترین نسل به خاطر فاطمه زهرا س در دنیا می باشد . کسانی که به پیامبر اکرم درمورد قطع النسل بودن اهانت می کردند و می گفتند پیامبر پسر ندارد و نسلش قطع خواهد شد .امروز هیچ آثاری از آنها باقی نمانده ولی به برکت وجود حضرت زهرا نسل پیامبر ( سادات ) تا قیامت وجود دارد و در حال افزایش است .
شکوری خطاب به خانم های جامعه گفت : خانم ها باید در زندگی به حضرت زهرا اقتدا کنند و حجاب اسلامی را در تمام مراحل زندگی رعایت کنند و شکر نمایند که در یک کشور اسلامی و کشور امام زمان ( ع ) زندگی می کنند .

خبرنگار : یحیی آقاپور خویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار