رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی:
رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: رکود در بازار صادرات زعفران همچنان ادامه دارد و اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند، مصرف کنندکان خارجی را از دست می‌دهیم.
کد خبر: ۷۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 03 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی غلامرضا میری در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از سوی گروه‌های نامعلوم با محتوای کاهش قیمت زعفران اظهار کرد: اخیرا پیامک‌هایی از سوی گروه های نامعلوم با محتوای کاهش قیمت زعفران به مردم ارسال شده است که نمی دانیم از کجا می آید و هیچ گونه ارتباطی به مجموعه ما ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از ابتدای مرداد ماه، بازار زعفران کمی به حالت تعادل نزدیک شده است، شاهد کاهش 2 درصدی قیمت زعفران بودیم، یعنی قیمت طلای سرخ در هر کیلو، 150 تا 200 هزار تومان کاهش یافته است.

میری افزود: این مقدار کاهش قیمت، در برابر افزایش 50 درصدی نرخ زعفران که طی 40 روز اتفاق افتاد، بسیار محدود و ناچیز است اما با این حال، پیامک‌هایی با عنوان کاهش قیمت زعفران برای مردم ارسال شده است که ما نمی‌دانیم چه کسانی این کار را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه این کاهش محدود تأثیری بر صادرات ندارد، گفت:خریداران خارجی ما با توجه به افزایش 50 درصدی قیمت زعفران،‌ عقب کشیده‌اند زیرا نمی‌توانند این محصول را در بازارهای جهانی به فروش برسانند و می‌گویند برای ما به صرفه نیست.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی تأکید کرد: اگر این روند افزایش قیمت ادامه داشته باشد، یا آنها تسلیم ما شده و مجبور به خرید زعفران می‌شوند و یا ما مجبور هستیم قیمت‌ها را کاهش دهیم.

میری افزود: اگر قیمت زعفران اصلاح نشود، رکود در بازار طلای سرخ همچنان ادامه خواهد داشت و همچنان شاهد کاهش صادرات این محصول ارزشمند خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار