هفته اول لیگ برتر فوتبال؛
دیروز در مشهد لیگ پانزدهم با دیدار سیاه جامگان مشهد - استقلال آغاز شد که در جریان این دیدار آبی پوشان پایتخت موفق شدند با ترکیبی جوان تیمی که محسن فروزان و رضا عنایتی از ابتدا در ترکیب آن بودند را شکست دهند.
کد خبر: ۶۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲ 31 July 2015
دیروز در مشهد لیگ پانزدهم با دیدار سیاه جامگان مشهد - استقلال آغاز شد که در جریان این دیدار آبی پوشان پایتخت موفق شدند با ترکیبی جوان تیمی که محسن فروزان و رضا عنایتی از ابتدا در ترکیب آن بودند را شکست دهند.

به گزارش تابناک گیلان، پانزدهمین دوره لیگ برتر با برگزاری دیدار سیاه‌جامگان مشهد - استقلال تهران از ساعت 18 دیروز (پنجشنبه) در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد آغاز شد که این دیدار با نتیجه دو بر یک به سود آبی‌پوشان تهرانی به پایان رسید. سجاد شهباززاده در دقایق 36 و 78 گل‌های استقلال را ثمر رساند و نقی زاده هم در دقیقه 63 تک گل مشهدی‌ها را زد.





برنامه، نتایج کامل، جدول رده‌بندی و گلزنان لیگ برتر

ترکیب سیاه جامگان:
محسن فروزان، امیر تیزرو، میثم حسینی، سالار افراسیابی (سالار افراسیابی-60) ، سعید مهدی‌پور، میلان یوانوویچ، احمد کامدار،‌ محسن دلیر، رضا عنایتی (حسین زامهران-83)،‌ مصطفی احمدی (علیرضا نقی‌زاده) و پیمان میری

سرمربی: رسول خطیبی

ترکیب استقلال :
سید مهدی رحمتی، روزبه چشمی، محمدرضا خرسندنیا، امین حاج محمدی، میثم مجیدی، امید ابراهیمی، جاسم کرار (فرشید اسماعیلی-81)، جابر انصاری، سجاد شهباززاده، محسن کریمی (بهنام برزای-74) و آرش برهانی (علیرضا رمضانی-86)

سرمربی: پرویز مظلومی

شرح گل‌ها:

صفر - یک (استقلال): در دقیقه 36 ارسال بسیار خوب آرش برهانی در محوطه جریمه با ضربه سر سجاد شهباززاده وارد دروازه سیاه‌جامگان شد که از دست فروزان هم کاری بر نیامد.

یک - یک (سیاه جامگان): در دقیقه 63 پرتاب بلند روی دروازه سیاه‌جامگان و خروج اشتباه مهدی رحمتی باعث شد نقی‌زاده به همراه عنایتی جای‌گیری خوبی روی خط دروازه داشته باشند و گل مساوی را به ثمر برسانند. این گل به نام نقی‌زاده به ثبت رسید.

یک - دو (استقلال): بهنام برزای پشت محوطه جریمه سیاه‌جامگان حرکت کرد و توپ را به سجاد شهباززاده سپرد که این مهاجم گل دوم خودش و استقلال را به ثمر رساند.

لحظات حساس:
دقیقه 9: اولین صحنه حساس دیدار افتتاحیه لیگ از سوی استقلالی‌ها صورت گرفت که ضربه سر محسن کریمی بسیار خطرناک از بالای دروازه سیاه‌جامگان به بیرون رفت.

دقیقه 15: توپی که روی دروازه استقلال ارسال شده بود، توسط جابر انصاری دور می‌شد که این توپ به سمت دروازه خودی رفت و پس از برخورد با تیر دروازه رحمتی راهی کرنر شد.

دقیقه 29: آرش برهانی با ارسال پاسی برای جابر انصاری این بازیکن را در موقعیت تک به تک با محسن فروزان قرار داد، اما مهاجم استقلال نتوانست از این موقعیت بهره لازم را ببرد.

دقیقه 40: حرکت شهباززاده در محوطه جریمه سیاه‌جامگان و ضربه بغل پای او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 44: ارسال خوب روی دروازه سیاه‌جامگان جاسم کرار را در موقعیت خوبی قرار داد، اما این بازیکن نتوانست دروازه را باز کند و ضربه سر او به بیرون رفت.

 نیمه دوم
دقیقه 48: سجاد شهباززاده از سمت چپ وارد محوطه جریمه سیاه‌جامگان شد و با پاس در عرض آرش برهانی را صاحب موقعیت کرد، اما این بازیکن نتوانست دروازه خالی را باز کند.

دقیقه 50: مهدی رحمتی به دلیل اتلاف وقت از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد. پس از او نیز یوانوویچ به دلیل خطای شدیدی که انجام داد با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 57: امیر تیزرو با ضربه سر پاس به عقبی به محسن فروزان داد اما دروازه‌بان سیاه‌جامگان نتوانست این توپ را بگیرد و تیزرو خودش به سرعت به سمت دروازه رفت و توپ را از روی خط برگرداند تا تیمش گل دوم را دریافت نکند.

دقیقه 59: علیرضا نقی‌زاده اولین تعویض رسول خطیبی بود که جای مصطفی احمدی را گرفت و دو دقیقه بعد هم امید سینک به جای سالار افراسیابی وارد ورزشگاه شد.

دقیقه 75: محسن کریمی از بازی بیرون رفت و بهنام برزای جای او را در ترکیب گرفت تا اولین تعویض استقلال به این شکل صورت بگیرد.

دقیقه 80: فرشید اسماعیلی جای جاسم کرار را در ترکیب آبی‌پوشان گرفت. یک دقیقه بعد هم رضا عنایتی از ترکیب سیاه‌جامگان بیرون رفت و حسین زامهران وارد زمین شد.

دقیقه 84‌: آرش برهانی به دلیل خطایی که روی کامدار انجام داد، از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

قضاوت این دیدار برعهده احمد صالحی بود.

حواشی:


* تعداد تماشاگران دو تیم با هم برابرند.

* ایمان موسوی، بازیکن سیاه‌جامگان با لباس شخصی در ورزشگاه حضور دارد.

* محسن فروزان اولین بازیکنی بود که برای گرم‌کردن وارد زمین شد. این بازیکن که دستکش و ساق‌های مشکی پوشیده بود از سوی هواداران استقلال به شدت مورد تشویق قرار گرفت.

*رضا عنایتی، مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال به شدت توسط هواداران این تیم با شعار «رضای آقای گل» مورد تشویق قرار گرفت. نکته قابل توجه اینکه هنگامی که عنایتی به سمت تماشاگران استقلال می‌رفت رحمتی به او نگاه می‌کرد، اما مهاجم پیشین استقلال توجهی به رحمتی نکرد.

*برخی از سکوهای ورزشگاه ثامن برخلاف انتظار خالی است و ظاهراً‌ با وجود مصوبه شورای تأمین برای تأمین اتوبوس‌های شرکت واحد جهت رفاه تماشاگران این اقدام صورت نگرفته است.

*هنگامی که تیم سیاه جامگان وارد زمین شد برخی تماشاگران اعتقاد داشتند پیراهن‌های این تیم مشابه لباس میلان ایتالیا است.

*رضا عنایتی و میثم حسینی بازیکنانی بودند که به سمت پرویز مظلومی رفتند اما محسن فروزان این کار را انجام نداد و نسبت به این موضوع بی تفاوت بود. وی نسبت به دروازه‌بان تیم استقلال هم به هنگام ورود به بازی همین رفتار را داشت.

*در دقیقه 25 مسابقه هواداران سیاه جامگان شعار می‌دادند رحمتی پولکی که دروازه‌بان استقلال واکنشی به این موضوع نداشت.

*در طول برگزاری نیمه اول رسول خطیبی چندین و چندبار بر سر بازیکنان تیمش فریاد کشید که انتقادات شدید و فریادهای او بر سر احمد کامدار عجیب بود.

* تماشاگران طرفدار تیم مشهدی بعد از گل تیم استقلال با یکدیگر چندین بار درگیری فیزیکی پیدا کرده که هر بار نیروی انتظامی وارد عمل شد و به قضیه فیصله داد. در این بین یکی دو نفر نیز دستگیر شده و البته نیروی انتظامی با آنها برخورد کرده است.

*اسکوربورد ورزشگاه ثامن مشهد کار نمی‌کند و تنها در دقایقی از بازی چراغ‌های آن روشن و خاموش می‌شود.

* وقتی مهدی رحمتی از صالحی داور بازی کارت زرد گرفت به این موضوع اعتراض کرد که در این صحنه مظلومی از رحمتی خواست درون دروازه قرار بگیرد.

* پشت پیراهن سیاه‌جامگان تبلیغ یک شرکت تبریزی صورت گرفته است.


همچنین در ادامه روز اول از هفته نخست پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور و از ساعت 19:35 دیروز (پنجشنبه) سه دیدار در شهرهای مختلف برگزار شد که در پایان این دیدارها نتایج رقم خورد:

سپاهان یک - استقلال خوزستان صفر
گل: مهدی شریفی(65)

صبای قم صفر - استقلال اهواز صفر

سایپا صفر - گسترش فولاد تبریز صفر (این دیدار تا دقیقه 86 بدون گل مساوی بود که قطع برق ورزشگاه باعث شد بازی برای دقایقی متوقف شود و پس از 35 دقیقه تاریکی بازی از دقیقه 86 به بعد از سر گرفته شد)
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار