حیدر اسکندرپور بعدازظهر امروز در نشست بررسی ارائه راهکارهای استفاده از ظرفیت مسؤولان امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامهوبودجه اظهار داشت: درراستای عملیات اجرایی حملونقل ریلی درونشهری، کلانشهر شیراز بعد از تهران در احداث مترو نسبت به دیگر کلانشهرها پیشرو است.
وی با اشاره به اینکه احداث خط یک مترو شیراز در مدت 18 سال به طول کشید تا به بهرهبرداری برسد، افزود: با استفاده از ظرفیت و تسهیلات 600 میلیارد تومانی در قالب تهاتر از طریق بانک صادرات خط 2 مترو شیراز در مدت 3 سال آینده به بهرهبرداری میرسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان فارس در ادامه این نشست با تأکید بر اینکه دربند «واو تبصره 5» بودجه سال جاری، اجازه تهاتر بدهی به پیمانکاران دادهشده است، گفت: 100هزار میلیارد تومان دریک بخش از این بند در نظر گرفتهشده و در این راستا اگر پیمانکاران بخشهای مختلف از دولت طلبکار هستند میتوانند بدهیهای خود را از طریق این تبصره دریافت کنند.