مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران با بیان اینکه برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی در یزد نیازمند اتاق فکر است گفت: نبود الگویی مناسب برای برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی از کمبودهای استان یزد است.
کد خبر: ۶۸۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 28 November 2018

سید حسن حسینی شامگاه سه شنبه 6 آذر ماه در جمع روسای هیئات مذهبی استان یزد نبود الگوی مناسب برای برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی را یکی از کمبود و نواقص استان یزد دانست و اظهار داشت: داشتن الگوی برگزاری جشن‌های مذهبی ملی یکی از مسائلی است که اگر در استان یزد وجود داشته باشد می‌تواند سبب سرآمدی استان دارالعباده در برگزاری مراسم‌های شادی در سراسر کشور باشد.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران افزود: چند سالی است که هیئات مذهبی استان یزد به شکل بسیار خاص و باشکوهی به عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین می‌پردازند و در کل کشور نیز این مسئله به خوبی یاد می‌شود و بدون شک اگر در جشن‌ها هم الگوی مناسبی داشته باشد می‌تواند الگویی برای دیگر استان‌ها تلقی شود.

وی هیئات مذهبی را یکی از مجموعه‌هایی دانست که می‌توانند با برنامه ریزی و انسجام نسبت به خلق الگویی مناسب در راستای برگزاری جشن‌های باشکوه ملی و مذهبی اقدامات موثری انجام دهند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته نسبت به برگزاری هر چه بهتر جشن‌ها در سطح استان یزد اقداماتی صورت گرفته ولی این کیفیت برای استان یزد کافی نیست.

حسینی با تاکید بر اینکه برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی نیازمند اتاق فکر است اضافه کرد: در این زمینه نیاز است که از ظرفیت نخبگان فرهنگی استان، اساتید دانشگاه، هنرمندان و حوزه‌های علمیه در اتاق‌های فکر استفاده کرد تا اینکه بتوان برنامه‌ای جامعه در راستای برگزاری مراسم‌های شادی منسجم در سطح استان یزد برنامه ریزی کرد.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران در پایان اظهار امیدواری کرد که مسئولان امر در راستای اجرای مراسم‌های شادی در استان یزد برنامه ریزی کنند تا اینکه سال‌های بعد بتوانیم شاهد مسنجم ترین برنامه در یزد که در عزاداری‌هایشان به عنوان یکی از بهترین استان‌ها معرفی شده‌اند باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار