سرپرست استانداری مرکزی گفت: باید اقدامات و تلاش‌های مسئولان برای مردم قابل درک و ملموس باشد، چرا که انقلاب اسلامی ماهیتی مردمی دارد.
کد خبر: ۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹ 21 February 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، شکرالله حسن‌بیگی ظهر امروز در جلسه پشتیبانی از اردوهای هجرت که با حضور سردار سید ضیاءالدین حزنی فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر در استانداری مرکزی برگزار شد، افزود: در شرایط فعلی و حساس کشور که دشمنان نظام نسبت به انجام بسیاری از فعالیت‌های کشور حساس شده‌اند استفاده از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور راهگشا و ضروری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی به عنوان سند بالا دستی و از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان در کشور و پیرو آن در استان مرکزی در حال اجراست.

سرپرست استانداری مرکزی با تاکید بر انجام اقدامات خوب استان در زمینه اجرای این سیاست‌ها گفت: مسئولان استانی اقدامات صورت گرفته در زمینه اقتصاد مقاومتی در استان را مستند‌سازی کرده و آن را برای شناسایی نقاط قوت و ضعف در اختیار معاونت برنامه‌ریزی استانداری مرکزی قرار دهند.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی نیز به ویژگی‌های این استان اشاره کرد و گفت: استان مرکزی استانی صنعتی، کشاورزی و دامپروری است که به لحاظ دارا بودن این ویژگی‌ها نقش مؤثری را در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد.

مهدی زندیه‌وکیلی افزود: تولید خوب و انبوه برخی از محصولات کشاورزی و دامپروری این استان و صدور آنها به سایر استان‌های دیگر و حتی خارج از کشور، نزدیک بودن به بازار مصرف و داشتن ظرفیت خوب در این زمینه از دیگر ویژگی‌های این استان در خصوص اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان را منطبق با نیازهای روستاها دانست و افزود: استان مرکزی با وجود اینکه به نظر می‌رسد از استان‌های برخوردار کشور است، اما نقاط محرومی را نیز دارد که حمایت‌های بیشتر مسئولان را در اختصاص اعتبارات برای این نقاط می‌طلبد.

زندیه‌وکیلی شهرستان‌های خمین، کمیجان، خنداب، بخشی از تفرش و نقاط روستایی شازند را از جمله این مناطق اعلام و عنوان کرد: باید این مناطق محروم استان مورد حمایت بیشتر مسئولان در راستای توسعه و رفع محرومیت واقع شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این جلسه بیان داشت: بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی برای سال آینده اولویت‌هایی را در نظر گرفته است.

سرهنگ پاسدار احمد حاتمی‌پور افزود: تداوم برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، تکمیل فرآیند و چرخه در این حوزه، محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف آب، راه، ساخت مسجد و مدرسه و توسعه صنایع تبدیلی، بسته‌بندی، پودر کردن و اسانس از جمله این اولویت‌ها به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: آموزش بی‌سوادان، بهسازی مدارس، ایجاد اشتغال برای معتادان نجات یافته و افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و تشکیل مجمع خیرین مسجد و مدرسه‌ساز از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌ها به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار