رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: در ایام محرم ۲۵۰ عنوان برنامه فرهنگی در مساجد شهری و روستایی شهرستان نهاوند برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 11 September 2018
حجت‌الاسلام موسی محبی از تشکیل هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی این شهرستان خبرداد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام محبی در ستاد برنامه ریزی ماه محرم گفت: احیاء امر به معروف و نهی از منکر از اهداف اصلی حماسه عاشورا است.

وی با بیان اینکه ۸۰ هیئت مذهبی در شهر نهاوند و روستا‌های اطراف به ثبت رسیده است، افزود: همزمان با دهه اول محرم ضمن برگزاری نشست‌های امر به معروف و نهی از منکر هسته‌هایی تشکیل می‌شود تا با شعار «تذکر لسانی وظیفه‌ای همگانی» دستورالعمل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان را اجرایی کنند.

حجت الاسلام محبی بابیان اینکه در مجموع در مناطق مختلف شهرستان نهاوند ۲۴۵ هیئت مذهبی فعال به ثبت رسیده است، گفت: هیئت‌های مذهبی نهاوند از اول محرم تا روز دهم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی پذیرایی علاقه‌مندان و ارادتمندان به اهل‌بیت (ع) هستند.

وی گفت: با همکاری روحانیون طرح هجرت، خود استقرار بومی و اعزامی از استان قم طی این مدت ۲۰۰ روحانی مجرب در هیئت‌های مذهبی نهاوند به بیان احکام، رفع شبهات عقیدتی و دینی و ... خواهند پرداخت.

کارشناس تبلیغات اسلامی نهاوند نیز بابیان اینکه از مجموع روحانیون فعال در ماه محرم در نهاوند ۲۶ روحانی از شهرستان قم به نهاوند اعزام می‌شوند، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پس از پایان مراسم روحانیون در مساجد، تکایا و هیئت‌ها مداحان به روضه و نوحه‌خوانی می‌پردازند.

وی افزود: در راستای بهره‌گیری از ظرفیت ذاکرین و مداحان نیز بیش از ۱۴۵ مداح در شهرستان نهاوند فعالیت خواهندداشت.

کارشناس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: از مجموع مبلغین اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی قم به شهرستان نهاوند ۲۴ نفر مبلغ و ۲ نفر دیگر از مبلغات حوزوی هستند که با دریافت حکم تبلیغی به مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان اعزام می‌شوند.

کارشناس تبلیغات اسلامی نهاوند باتاکید براینکه عزاداری مردم و جوانان در ایام ماه محرم باید متناسب با شان شهدای کربلا باشد، عنوان کرد: با توجه به شرایط حساس دنیای اسلام باید از بیان مطالب و حرکاتی که به وحدت گروه‌های اسلامی به‌ویژه شیعه وسنی ضربه می‌زند، پرهیز کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار