سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری: افزایش قیمت بلیط پروازهای داخلی و خارجی راهی برای تامین هزینه های نگهداری هواپیماها و خدمت رسانی بهتر به مردم است.
کد خبر: ۶۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 22 July 2015


به گزارش تابناک یزد، هیئت دولت در مصوبه ای، هزینه دریافتی از مسافران برای پروازهای داخلی بابت عوارض فرودگاهی را از ۵ هزار تومان به ۷ هزارتومان و برای پروازهای خارجی از ۲۵ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان افزایش داد.

پیشخوان

محمد خداکرمی ،سرپرست سازمان هواپیمایی در این باره گفت:بر اساس قانون حصول در آمدهای دولت  و براساس تبصره یک ماده 87 اصلاح این قانون ،دولت مجاز است  که هر ساله نرخ های موضوعی را براساس پیشنهادوزارت راه و شهرسازی و تصویب دولت بالا ببرد البته مصوبه اخیر هنوز ابلاغ نشده است ، در صورتی که به سازمان ابلاغ ودر جداول مربوطه واردشود به شرکت های هواپیمایی ابلاغ می شود .

خداکرمی در برنامه پیشخوان ظهر چهارشنبه شبکه خبر افزود:نرخ بلیت مرکب از چند عامل است که یکی از این عوامل عوارض فرودگاهی است که ممکن است تعدیل شود واین نرخ قراراست  از 5000 تومان به 7000 تومان افزایش یابد که این موضوع ظرف هفته های آینده اتفاق می افتد.

وی در این خصوص که افزایش هزینه های فرودگاهی را باید مسافران پرداخت کنند گفت :عوارض مسافری برای فرودگاه صرفا صرف فرودگاه و نگهداری می شود که با افزایش سالانه مواجه می شود .

فرودگاه ها سالانه از بابت نگهداری و خدمت رسانی هزینه دارند و با افزایش معقول این نرخ فرودگاه ها قادر خواهند بود که خدمات خودرا بهتر به مردم ارائه دهند.

سرپرست سازمان هواپیمایی همچنین افزود،ما در قیمت پایه بلیت هیچ تغییری نداریم دو سه فاکتور دیگر هم همین طوراین موضوع مربوط به فرودگاهها هست و ما از شرکت های هواپیمایی توقع داریم حداکثر خدمات  راارائه دهند.

وی همچنین در خصوص راه اندازی پروازهای جدیدگفت:بعد از پایان ماه مبارک رمضان تا هفته اول مهرماه باافزایش تقاضا روبرو هستیم که سازمان هواپیمایی کشوری در پروازهای جدید تمهیداتی را اندیشیده است وبرای نقاط جدید درصددیم که یادداشت تفاهمی را برای کشورهای همسایه وبه خصوص کشورهای اروپایی انجام دهیم تا ظرفیت از نظر فرکانس پرواز و نقاط مبدا و مقصد افزایش یابد ،برای نمونه د رپروازهای خارجی مانند  ایتالیا دو پروازدر هفته و همچنین نقاط ماورامثل استرالیا، نیوزلند برنامه ریزی صورت گرفته است . افزایش تعداد پروازها ، شرکت های هواپیمایی و پرواز به نقاط بیشتردر دستور کار قرار دارد.

وی همچنین افزود:درصددیم که یادداشت تفاهم ها را به روزانجام دهیم ،سازمان هواپیمایی کشوری در صدد است که ناوگان هواپیمایی هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ارتقا پیدا کند که با ورود هواپیماهای جدید پاسخگوی نیازهای آینده باشد ارتقای فرودگاه های کشور از نظر پذیرش مسافر در سال و توسعه ناوگان هواپیماهایی با برد کمترکه بتوانند فرودگاه های کوچکتر را پوشش دهند از برنامه های سازمان هواپیمایی کشوری برای افزایش پروازها و ارتقا خدمت رسانی به مردم است.



شبکه خبر


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار