عضو شورای اسلامی شهر شهرضا با بیان اینکه فرمانداری باید سند نشاط اجتماعی شهرستان شهرضا را تهیه کند، گفت: طرح ملی کاهش و کنترل طلاق در شهرستان شهرضا اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۶۴۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 27 August 2018

به گزارش تابناک : آرزو قوامی با اشاره به ضرورت تدوین سند نشاط اجتماعی شهرستان، اظهار داشت: فرمانداری باید سند نشاط اجتماعی شهرستان شهرضا را تهیه کند که در این راستا یک فرصت یک ماهه داریم تا با همکاری دستگاه‌های مرتبط شاخص‌های راهبردی نشاط اجتماعی و فرهنگی شهرستان شهرضا را جمع‌بندی کنیم.

وی افزود: برای ارتقای نشاط اجتماعی و افزایش امید و اعتماد در جامعه نیاز به چراغ راه و تدوین سند نشاط اجتماعی است که با بهره‌گیری از دیدگاه‌های نخبگان، صاحب‌نظران و مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط محقق می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شهرضا با تأکید بر اینکه باید برنامه‌های غنی و موثر فرهنگی برای جامعه تدارک دید، گفت: بر اساس این سند دستگاه‌های دولتی، نهاد‌های عمومی غیر دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد و نهاد‌های مدنی می‌توانند در زمینه افزایش و ارتقای نشاط اجتماعی جامعه وظایف خود را انجام دهند.

وی با اشاره به طرح ملی کاهش و کنترل طلاق، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مهم در زمینه کاهش آسیب طلاق و اقدامات پیشگیرانه که با همکاری دادگستری، بهزیستی و سایر دستگاه‌های مرتبط انجام می‌شود پیگیری و بررسی پرونده‌های طلاق شکل گرفته در مراجع قضایی است که با برنامه‌های مشاوره بین طرفین دعوا تلاش می‌شود تا آنان را از تصمیمی که دارند منصرف کنند که این عامل می‌تواند نقش خوبی در کاهش طلاق در شهرضا داشته باشد.

قوامی بیان کرد: در راستای طرح ملی کاهش و کنترل طلاق با محوریت اداره بهزیستی شهرضا آمار طلاق و ازدواج به صورت ماهانه باید در شهرضا احصا شود و نسبت ازدواج و طلاق در شهرستان شهرضا به صورت ماهیانه محاسبه شود.

وی با انتقاد از نبود دفتر طلاق در شهرضا، گفت: نبود دفتر طلاق یک معضل است و نداشتن آن افتخار نیست، پرونده‌های طلاق توافقی بر روی میز دادگستری است که بیشتر آنها زیر 5 سال و 80 درصد از آنها زیر یکسال زندگی است.

عضو شورای اسلامی شهر شهرضا خاطرنشان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی چون طلاق یک مطالبه عمومی است و همه باید در این زمینه مشارکت کنند و مردم و حاکمیت با همراهی باید بر این غلبه کنند، چون این دغدغه عمومی نیاز به فهم و اقدام مشترک دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار