رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کار خیر در حوزه سلامت باید با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود زیرا دانشگاه‌ها هستند که می دانند چه مشکلاتی در حوزه سلامت دارند.
کد خبر: ۶۲۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 02 July 2018

دکتر حسین‌علی شهریاری در نشست خیرین سلامت خوزستان که امروز (۱۱ تیرماه) در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه خیرین سرمایه ای عظیم هستند، اظهار کرد: کار خیر در حوزه سلامت نسبت به حوزه های دیگر نیاز به منابع بیشتری دارد. به طور مثال برای احداث یک بیمارستان به ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم اما در برخی مواقع با ۱۰ میلیون تومان می توان یک مدرسه یا کلاسهای درس احداث کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی انتقادها گفت: یکی از مشکلات ما این است که نمی‌توانیم بشنویم کسی از ما انتقاد می کند در حالی که باید انتقادها را قبول کنیم.

شهریاری با اشاره به محرومیت برخی استان‌ها از جمله خوزستان و سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: خوزستان و سیستان و بلوچستان محروم نیستند، این استانها محروم نگهداشته شده اند. ثروت کشور از خوزستان است و نباید برخی مشکلات در خوزستان وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که استانهایی مثل خوزستان و سیستان و بلوچستان در دولت و بدنه حاکمیت جایی نداشته اند اما در برخی دولت‌ها شاهد بودیم که نیمی از بدنه دولت از استان خاصی بوده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت کشور خدمتگزار و تسهیل گر خیرین است، گفت: امسال برای اولین بار مجمع خیرین سلامت کشور با مجمع خیرین استانها جلسه برگزار کرده و تفاهم نامه منعقد شده است و شرح وظایف هر استان مشخص شده است.

وی تاکید کرد: کار خیر در حوزه سلامت باید با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود زیرا دانشگاه‌ها هستند که می دانند چه مشکلاتی در حوزه سلامت دارند.

شهریاری در خصوص کارهای انجام شده در مجمع خیرین تصریح کرد: یکی از این کارها مشارکت زنان است. در ۵۰ مجمع خیرین سلامت شورای مشارکت زنان راه اندازی شده است. زنان می‌توانند مردم را به انجام کارهای خیر تشویق کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اشاره به پیگیرها جهت حل مشکلات در حوزه سلامت گفت: رفع کمبود تخت بیمارستانی در خوزستان یکی از اولویت‌های مجمع خیرین سلامت است. در خوزستان به طور متوسط به ازای هر یک هزار نفر 1.5 تخت بیمارستانی وجود دارد که این رقم نسبت به میانگین استانهای دیگر بسیار کمتر است. بسیاری از استانهای دیگر که شاخص پایینی نیز دارند به ازای یک هزار نفر 2.5 تا سه تخت دارند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار