رئیس سازمان لیگ فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور:
رئیس سازمان لیگ فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور با اشاره به وضعیت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، گفت: خوشبختانه با همه‌گیر شدن این ورزش در جهان، شاهدیم که این ورزش در 80 کشور دنیا فدراسیون رسمی و مستقل دارد.
کد خبر: ۶۲۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲ 01 July 2018

محمد جعفرپور ضمن گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، گفت: ورزش زورخانه‌ای افتخاری برای هر ایرانی است که در صفحه‌های تاریخ و تقویم رسمی کشور روزی به نام ورزش کهن و یادگاری از گذشتگان ایران‌زمین به نام ورزش زورخانه‌ای به یادگار مانده است.

وی با اشاره به وضعیت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان یزد، افزود: در سطح استان یزد حدود ۸۷ زورخانه و بالغ‌بر سه هزار ورزشکار وجود دارد که سیاست‌های اجرائی هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان در سال ۹۷ مبنی بر ساماندهی و رده‌بندی ورزشکاران زورخانه‌ای استان یزد نهادینه شده است.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور اظهار داشت: یکی از سیاست‌هایی که از سال جاری اعمال و در حال اجراست، جمع‌آوری اطلاعات ورزشی و عملکرد ورزشکاران زورخانه‌ای در بانک جامع اطلاعات ورزشکاران زورخانه‌ای سطح کشور است که خوشبختانه در این امر استان یزد حائز رتبه اول در سطح کشور است.

جعفرپور بابیان اینکه در بخش مدیریت و ساماندهی ورزش در بعد قهرمانی پهلوانی و زورخانه‌ای در سال ۹۶ رکورد کسب مدال و حضور در رویدادهای قهرمانی کشور بعد از ۱۰ سال شکسته شده است، تصریح کرد: خوشبختانه هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان یزد توانسته است جایگاه ۱۳ عملکردی هیئت‌های ورزشی استان یزد را کسب کرده و با صعود به جایگاه سوم کشوری دست یابد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور با اشاره به اینکه شروع فعالیت‌های هیئت در سال جاری با اعزام ورزشکاران به مسابقات انتخابی تیم‌های ملی صورت گرفته است، عنوان کرد: در این راستا خوشبختانه سه عضو ثابت و ورزشکار جهت حضور در تیم‌های ملی سال جاری انتخاب شده‌اند؛ همچنین برگزاری مسابقات قرآن و اذان مختص پهلوانان و ورزشکاران زورخانه‌ای که این مسابقات برای اولین بار به میزبانی شهرستان یزد برگزار شد، دومین اقدام فرهنگی در این راستا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: نفرات برتر این مسابقات به مسابقات کشوری اعزام شدند که در خردادماه سال جاری به میزبانی استان فارس برگزار شد که باعث افتخار ماست؛ همچنین کسب عناوین قهرمانی و کسب عنوان‌های برتر فرهنگی و مذهبی توسط ورزشکاران این استان نیز از اهمیت خاصی برخوردار است که جزء افتخارات استان یزد تلقی می‌شود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه استان یزد در اقدامات ورزشی، فرهنگی و مذهبی و همچنین مدیریت اجرایی جایگاه نخست کشوری دارد، خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ کشور فدراسیون رسمی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای دارند؛ چنانچه مسابقات آسیایی این ورزش سال گذشته در کشور فیلیپین برگزار شد که در این مسابقات یک ورزشکار از یزد عضو تیم ملی بود که توانست یک مدال طلای آسیایی و یک مدال برنز آسیایی را به نام ایران و افتخاری برای استان یزد کسب کند.

جعفرپور با اشاره به اینکه تمام اعضای ورزشکاران پهلوانی و زورخانه‌ای استان در حال فعالیت و خدمت‌رسانی در ورزش پهلوانی هستند و جهت حمایت از این ورزش ملی در حال انجام‌وظیفه هستند، تأکید کرد: ساختار شکل‌گیری این ورزش به دوران قبل از اسلام برمی‌گردد و همچنین ساخت زورخانه‌ها از گذشته تاکنون همانند سقف گنبدی شکل امکان تاریخی ساخته‌شده است.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور بیان داشت: در گذشته مکان‌هایی به نام لنگرگاه وجود داشت که در آن مکان‌ها تمرینات بدن‌سازی انجام می‌شده است و در حال حاضر این تمرینات با پیشرفت ابزار با پیشرفت قابل‌توجهی روبه‌روست.

وی با تأکید بر اینکه صفت پهلوانی را می‌توان در کلمه‌های گذشت، جوانمردی و ایثار خلاصه کرد، ابراز داشت: در گودهای زورخانه قنوت، گذشت و ایثار و ازخودگذشتگی آموزش داده می‌شود؛ همچنین درصددیم تا فرهنگ‌سازی در راستای این ورزش به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به همراه فرزندان خود به زورخانه‌ها آمده و از این مکان‌ها بازدید به عمل آورند.

رئیس کمیته داوران لیگ فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور با اشاره به ویژگی‌های حائز اهمیت مرشد خوب، اذعان کرد: یک مرشد خوب بایستی تمام ویژگی‌های اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، جوانمردی و گذشت را داشته باشد تا بتواند به‌عنوان ارشادکننده در جایگاه مروجین عادات و خصلت‌های مردانگی و قنوت بنشیند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار