مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در ۳ ماه نخست سال جاری در هر ماه نزدیک به ۶۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی داشتیم که از این تعداد حدود ۱۸۰ تماس نیاز به مداخله مستقیم داشت و لازم بود همکاران در محل حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۶۲۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 29 June 2018

به گزارش تابناک : مرضیه فرشاد در حاشیه بازدید معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور بانوان از مرکز اورژانس اجتماعی اظهار داشت: اورژانس اجتماعی اصفهان جایگاه استانی دارد و سطح یک است و موردهای ارجاعی اورژانس‌های سراسر استان را پذیرش می‌کند و خدمات متفاوتی ازجمله کاهش طلاق با 4 تیم که درحال فعالیت هستند و پرونده‌های ارجاعی دادگستری را مورد مشاوره و مداخله قرار می‌دهند.

وی با اشاره به بازدید خانم ابتکار از مرکز 123 بهزیستی افزود: همکاران بهزیستی در این خط به صورت 24 ساعته پاسخگوی گزارش‌های ارائه شده هستیم و اعم این گزارش‌ها درباره کودک آزاری، همسر آزاری، فرزند آزاری و سالمند آزاری است و براساس نوع مداخله لازم همکاران وروو پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: در خط تماس 1480 نیز 10‌ کابین فعال داریم و روانشناسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا یا ارشد مشاوره هستند در این بخش از 8 صبح تا 8 شب مشغول به کار هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 8 کودک در بخش کودکان خیابانی بهزیستی حضور دارند و خانم ابتکار با حضور در این بخش از وضعیت تحصیل و خدمات‌رسانی به کودکان مطلع شدند.

وی با بیان اینکه در سطح استان اصفهان 16 دستگاه ماشین اورژانس اجتماعی وجود دارد، گفت: 16 اورژانس سطح یک یا دو مشغول به فعالیت هستند که برحسب نوع شهرستان متفاوت است و تمام این توضیحات مبنی بر تعداد تماس‌ها و نحوه خدمات به معاون رئیس جمهور در امور بانوان منتقل شد.

فرشاد بیان کرد: در 3 ماه نخست سال جاری در هر ماه نزدیک به 600 تماس مرتبط داشتیم که از این تعداد حدود 180 تماس نیاز به مداخله مستقیم داشت و لازم بود همکاران در محل حضور پیدا کنند.

وی افزود: این آمار بسیار سخت و سنگین است لیکن ناچاریم این کار را با حداقل نیرو و حداکثر توانی که داریم انجام دهیم تا فردی مورد آسیب قرار نگیرد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان پیرامون شناخت مردم از شماره تماس و فعالیت اورژانس اجتماعی گفت: در سال‌های گذشته سعی شده ارتباط با مردم و اطلاع رسانی‌ها صورت گیرد منتها آنچه تاکنون انجام شده مداخلات با حداکثر توان بوده اما با حداکثر توان اطلاع رسانی نشده است.

وی ادامه داد: دلیل این اتفاق احتمال برقراری تماس‌های غیرمرتبطی بود که زیاد شود و تماس‌های مرتبط را کاهش دهد برای همین بیشتر سعی شد ارتباطمان با افرادی که مستقیماً دخیل در موضوع هستند مانند مشاوران مدارس، نیروانتظامی، کلانتری و معتمدین محلی افزایش یابد.

فرشاد خاطرنشان کرد: سعی کردیم با تفهیم این افراد قدری به تفکیک مسئله برای ارجاع کمک کنیم اما بدین معنا نیست که اطلاع رسانی بیشتر نداریم و سعی می‌کنیم در آینده نزدیک فضای اطلاع رسانی را بیشتر کرده تا روزی برسد که اصلا نیازی به شماره تماس 123 نداشته باشیم.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار