به مناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر؛
همایش بزرگ جامعه کار و تولید به مناسبات گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر با حضور مهندس شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه های تابعه، دکتر کمالوند دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر و جامعه بزرگ کارگری در محل سالن اجتماعات فنی و حرفه ای ایلام برگزار گردید.
کد خبر: ۶۲۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰ 27 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  مهندس شیرخانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه ‏های مختلف می‌ شود.


مهندس شیرخانی افزود: جامعه ای که باید محصول تلاش، کار و تولید باشد به دلیل عدم آگاهی از عواقب این رفتار با چنین آفتی مواجه است و باعث آسیب جدی به جوانان شده است.


وی یادآور شد: با هم افزایی، تدبیر، اندیشه و تلاش باید این آسیب را کنترل کرد و با ارتقا سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه پیشگیری از اعتیاد را بر درمان مقدم بداریم.


مهندس شیرخانی تاکید کرد: برای توسعه همه جانبه باید همه اقشار جامعه همکاری و مشارکت داشته باشند و راههای توسعه اقتصادی اجرایی شود که این خود بهترین عامل در جلوگیری از شیوع بیماری اعتیاد در نسل جوان است.


در این همایش که با همکاری شرکت پتروشیمی و با حضور فعال و گسترده جامعه کارگری برگزار شد، آقای احمدی به عنوان مدرس ضمن آشنایی شرکت کنندگان با انواع مواد مخدر، نحوه مصرف، دلایل اصلی مصرف در محیط کار بر لزوم همکاری همه جانبه کارفرمایان و خانه های بهداشت کارگری به عنوان متولی پیشگیری از انواع آسیب ها در محیط کار، جهت آشنایی کارگران و خانواده های آنان با عوارض مصرف و سالم سازی محیط های کاری تاکید کرد.

برنامه ریزی جهت کاهش تنش کارگران در محیط های پر استرس شغلی، توانمند سازی کارگران از طریق برگزاری کلاسهای آموزشی مهارتهای زندگی، جدا سازی کارگران معتاد از کارگران سالم و برنامه ریزی جهت ترک اعتیاد با همکاری کارفرمایان، از تاکیدات اصلی شرکت کنندگان در برنامه بود.


هم چنین دراین همایش پیام های آشنایی و مبارزه با مواد مخدر در قالب: موسیق، تئاتر و هم چنین ایجاد نمایشگاه عکس و دیگر برنامه های طنز برای حاضرین به نمایش گذاشته شد.


در پایان از تعدادی از کارگران بهبود یافته مراکز تولیدی استان و فعالین حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیر به عمل آمد
استان ایلام بر اساس آخرین سرشماری سال 95 بیش از 585 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 11 هزار نفر از این تعداد به مواد مخدر اعتیاد دارند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار