مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه میزان آب بخش کشاورزی استان به میزان با کاهش روبه رو می‌شود گفت: میزان خسارت وارده خشکسالی به بخش زراعت استان یزد ۳۵ میلیارد تومان است.
کد خبر: ۶۱۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 31 May 2018

نادر سلیم معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اولین کارگروه خشکسالی سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان یزد با حضور دستگاه‌های مرتبط در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد برگزار شد به اثرات خشکسالی‌های اخیر بر کاهش دام‌های مرتعی اشاره و اظهار داشت: دام‌های مرتعی از یک میلیون و دویست هزار رأس به 800 هزار رأس رسیده است که نیازمند رسیدگی و اختصاص بودجه‌هایی برای جلوگیری از ضرر دامداران است.

میزان خسارت وارده خشکسالی به بخش زراعت استان را بالغ بر 35 میلیارد تومان است

در ادامه محمد علی حاتمی زاده، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به برنامه 5 ساله استان در جهت اصلاح الگوی کشت و جایگزینی محصولات کم آبخواه در سطح استان گفت: سبزی و صیفی جات، گندم و جو از جمله کشت‌هایی هستند که در زمان خشکسالی شاید مجبور به تغییر رویه کشت شویم.

وی با بیان اینکه میزان خسارت وارده خشکسالی به بخش زراعت استان را بالغ بر 35 میلیارد تومان برآورد شده است افزود: میزان آبی که در اختیار بخش کشاورزی است از 975 میلیون متر مکعب به 545 متر مکعب کاهش یافته است.

خسارت وارده سرمازدگی به باغات استان را 619 میلیارد ریال است

در ادامه این جلسه یدالله جواد پور، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خسارت وارده سرمازدگی به باغات استان را 619 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: اقدامات دستگاه‌های مرتبط در راستای کاهش این خسارت به ویژه در اسفند ماه سال گذشته و فروردین سال جاری بسیار تأثیرگذار بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار