مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری فارس گفت: باید همه دستگاه‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا وارد میدان شوند.
کد خبر: ۶۱۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 30 May 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: احمدی زاده مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری فارس در نخستین جلسه کمیسیون فرهنگی مبارزه با قاچاق کالا در سال ۹۷، با اشاره به اهمیت موضوع قاچاق کالا، پیشگیری و مقابله با آن تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا برای دولت و مردم هزینه دارد، ولی بهترین راه پیشگیری است.

وی، بهترین راهکار را آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در پیشگیری دانست و ادامه داد: در این زمینه همه دستگاه‌ها باید به صورت جدی وارد میدان شوند تا بتوانیم در بلند مدت از ورود کالای قاچاق به فارس جلوگیری کنیم.

وی گفت: پارسال کشفیات قاچاق کالا ۲۰ درصد در مقایسه با سال ۹۵ افزایش داشته و یک هزار و ۲۰۰ تن انواع کالای قاچاق کشف و امحا شده است.

معاون امنیتی انتظامی استانداری فارس افزود: عمده موارد مربوط به قاچاق کالا به جز کالا‌های ممنوعه از جمله مواد مخدر و مشروبات الکلی تخلف محسوب می‌شود و جرم نیست.

سهرابی مدیر کل صدا و سیمای فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه خرید کالای ایرانی باید از خود مسئولان آغاز شود، افزود: قوانین و مقررات دست و پاگیری که در این زمینه وجود دارد باید تسهیل شود.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان کالا‌های ایرانی هم باید کالا‌های باکیفیت تولید کنند تا اقبال مردم به خرید تولیدات داخل افزایش یابد، اضافه کرد: باید بسته تشویقی هم برای تولیدکنندگانی که تولید باکیفیت دارند هم برای مصرف کنندگانی که کالای ایرانی خریداری می‌کنند و هم مبارزه کنندگان با کالای قاچاق در نظر گرفته شود.

سهرابی تصریح کرد: در صدا و سیما برای تبلیغ و معرفی محصولات تولید داخل به صورت رایگان محدودیتی وجود ندارد و تولیدکنندگان می‌توانند محصولات خود را در شبکه ایران کالا معرفی کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی هم باید در بین مردم ترویج شود، اضافه کرد: فرهنگ سازی در این زمینه باید از آموزش و پرورش آغاز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار