معاون عملیات سازمان آتش نشانی یزد، با اشاره به این که افراد سرویس کاری و راه‌اندازی کولرهای آبی را به افراد متخصص واگذار کنند، گفت: بی توجهی به اصول اولیه، زمینه ساز بروز برق گرفتگی است.
کد خبر: ۵۹۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 30 April 2018

«محمدرضا رحیمی» با بیان این‌که هر ساله در آغاز فصل گرما، تعدادی از هموطنان ما دچار برق گرفتگی ناشی از تعمیر کولر می‌شوند، اظهار کرد: ضروری است افراد قبل از اقدام به تعمیر و نصب کولرهای آبی به نکات ایمنی توجه کنند.

وی با اشاره به این‌که حوادث ناشی از برق گرفتگی به دلیل عدم توجه به نعمیر وسایل برقی توسط افراد ماهر است، افزود: هموطنان حتما سرویس کاری و راه اندازی کولر را به افراد متخصص واگذار کنند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی یزد، با بیان این‌که بی توجهی به اصول اولیه گاه زمینه ساز بروز خسارت‌های غیرقابل جبران می شود، گفت: اگر می‌خواهید خود نسبت به سرویس کولر اقدام کنید، برق را از قسمت کنتور قطع نمایید.

وی دقت کامل در اتصالات سیم‌های برق کولر را یکی دیگر نکات حائز اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: پیش از هرگونه اقدام و یا برداشتن درب کولر برای اطمینان بیشتر بدنه کولر را با فازمتر امتحان کنید.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که در یک هفته گذشته موارد مختلفی از شکستن درختان و حریق به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد، اظهار کرد: در این مدت در مجموع 61 مورد حریق و آتش سوزی گزارش داده شد که از این تعداد 25 مورد حریق و 36 مورد حادثه بوده است.

وی با بیان این‌که شکستن درختان منجر به بروز خسارت مالی شد، گفت: خوشبخاته این حوادث خسارت جانی در پی نداشت.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: افراد در مواقع بروز حوادث با سازمان آتش نشانی تماس حاصل کنند و به دلیل نداشتن مهارت کافی اقدام به انجام کاری نکنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار