مسئول امور مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان از برگزاری طرح «حمایت از بیماران سخت‌درمان» در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 10 July 2015
مسئول امور مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان از برگزاری طرح «حمایت از بیماران سخت‌درمان» در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش فارس، صفر شاکری‌صفت از برگزاری طرح حمایت از بیماران سخت‌درمان طی امسال خبر داد و اظهار کرد: امسال در ماه رمضان طرحی را با این عنوان آغاز کردیم تا کسانی که توانایی مالی دارند بتوانند با همکاری مجمع هزینه درمان یک بیمار خاص را تقبل کنند.

وی تصریح کرد: در این ماه از طریق مجمع و با مساعدت افراد خیر به خانواده‌های بیمارانی که دارای پرونده حمایتی در مجمع هستند سبد کالا و غذای گرم تحویل داده می‌شود.

مسئول امور مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان از توزیع 250 پرس غذای گرم در بین بیماران نیازمند خبر داد و افزود: تاکنون 40 میلیون ریال بن خرید کالا از فروشگاه رفاه و نیز سبد غذایی خشک به مبلغ 20 میلیون ریال به 180 خانوار بیمار اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت هزینه بیماران در بخش بستری و جراحی کاهش یافته، یادآور شد: البته بیماران در بخش تهیه داروهای سرطانی که در لیست دارویی کشور و بیماران نیست، هزینه بسیار سنگینی را متحمل می‌شوند.

شاکری با بیان اینکه متأسفانه در استان مرکز پرتودرمانی دولتی وجود ندارد و بیماران در این بخش با هزینه‌هایی زیادی مواجه می‌شوند، افزود: با وجود اینکه در این خصوص پرتودرمانی مهدیه کمک بسیاری به بیماران انجام می‌دهد اما میزان پرداختی بیمار برای پرتودرمانی بسیار بالاست.

وی با اشاره به نبود اعتبارات دولتی، گفت: ما اجازه انجام کار اقتصادی برای درآمدزایی نداریم و این موضوع از سوی مجمع خیرین سلامت کشور اعلام شده است.

مسئول امور مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان با اهمیت به کمک خیرین در ساخت مراکز درمانی و تهیه تجهیزات به منظور جلوگیری از خروج بیمار برای درمان از استان، عنوان کرد: به همین منظور مجمع خیرین سلامت اقدام به ساخت خواب‌گاهی کرده تا دانشجویان متأهل تحصیلات تکمیلی مشکل مسکن را در استان نداشته باشند.

وی با بیان اینکه این امر امکان ماندگاری آنها را پس از اخذ مدرک تخصص بیشتر می‌کند، گفت: نیاز به پزشک متخصص در استان نیز رفع خواهد شد.

شاکری با بیان اینکه این خواب‌گاه در سال 93 پی‌ریزی شده و امروز در مرحله اسکلت‌بندی است، افزود: تهیه تیرآهن و مصالح به شدت مورد نیاز است و امیدواریم خیرین در این راه ما را کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه اولویت مجمع کمک به بیماران افراد بی‌بضاعت و خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست است، افزود: ما امین کمک‌های مردم هستیم و بدون بررسی و تشخیص افراد نیازمند ریالی کمک نخواهیم کرد.

مسئول امور مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان با اشاره به مراحل عضوگیری افراد در مجمع خیرین سلامت، خاطرنشان کرد: در این مجموعه 10 خانم مددکار بازنشسته ادارات و سازمان‌های مختلف به صورت رایگان همه روزه حضور دارند و با مراجعه بیماران به این مرکز و تکمیل اطلاعات فرم پذیرش طی هر هفته دو نفر از آنها وظیفه بازدید از منازل و بررسی وضعیت بیماران را برعهده می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تنها کمک‌ها از سوی خیرین استان صورت نمی‌گیرد و از سایر استان‌ها نیز حمایت از بیماران با رایزنی مجمع خیرین سلامت انجام می‌شود، افزود: توانسته‌ایم با رایزنی بسیاری از تخفیفات از جمله ویزیت رایگان مطب و انجام «ام ار ای» را با درصدی تخفیف برای بیماران فراهم کنیم.

شاکری توضیح داد: خیرین می‌توانند هدایای نقدی خود را به حساب جاری سیبا مجمع خیرین سلامت همدان به شماره حساب 0106847155009_1009546224004 در استان و شهرستان‌ها و یا به کارت مجازی به شماره 6037، 9911،9952،8096 نزد بانک ملی شعبه مهدیه همدان یا به دفتر مجمع خیرین سلامت واقع در بیمارستان مباشر کاشانی سابق پرداخت کرده و رسید دریافت کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار