تابناک:یک منبع آگاه در گفتگو با مهر اظهار کرد: حاشیه های منتشر شده در ارتباط با اشکال در فرود هواپیمای شب گذشته که متعلق به شرکت هواپیمایی زاگرس بوده اصلا صحت نداشته و مسئولی که خبر را به رسانه ها داده، لازم است، توضیحات خود را با مستندات ارائه دهد.
کد خبر: ۵۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 08 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، یک منبع آگاه در گفتگو با مهر اظهار کرد: حاشیه های منتشر شده در ارتباط با اشکال در فرود هواپیمای شب گذشته که متعلق به شرکت هواپیمایی زاگرس بوده اصلا صحت نداشته و مسئولی که خبر را به رسانه ها داده، لازم است، توضیحات خود را با مستندات ارائه دهد.

وی افزود: لاستیک هواپیما در هوای گرم چون با زمین داغ تماس دارد داغ می شود و هواپیما باید چرخ ها را در تابستان بیش از پنج دقیقه باز بگذارد و بعد دوباره چرخ ها را وارد محفظه داخلی کند. چرخ های داغ اگر زود وارد محفظه شوند احتمال آتش سوزی و دیگر حوادث وجود دارد و برای خنک شدن لاستیک ها باید میزان حرارت آنها پایین بیاید.

این منبع آگاه تصریح کرد: بر اساس اصول مهندسی آیرودینامیک اگر لاستیک هواپیما باز بماند فشار زیادی به بدنه هواپیما می آورد، سرعت هواپیما را کم می کند و مصرف سوخت را نیز بالا می برد به همین دلیل خلبان باید بعد از پنج دقیقه اقدام به جمع کردن چرخ ها کند.

وی عنوان کرد: هواپیمای زاگرس که دیشب پرواز داشت متوجه شد چرخ جلویش بسته نمی شود و به همین دلیل درخواست فرود می کند چون با چرخ باز نمی توانست به پرواز ادامه دهد.

این منبع آگاه شد: خلبان کاملا نرمال هواپیما را فرود می آورد و مسافران بعد از دو ساعت توسط هواپیمایی دیگر با کادر دیگری از شرکت هواپیمایی زاگرس به سمت تهران پرواز می کنند.

وی در پایان گفت: در این گونه موارد مسئولان فرودگاه همیشه بدترین حالت را در نظر می گیرند و همه عوامل آتش نشانی و غیره را آماده باش می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :