رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد بیشتر سوانح رانندگی در شب اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: بنابراین تا آنجا که امکان دارد از رانندگی در شب پرهیز شود اما اگر اجباری بود، هنر رانندگی شبانه در خوب دیدن و خوب دیده شدن است.
کد خبر: ۵۸۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 29 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛محسن ناصری ادامه داد: اغلب مردم نمی‌پذیرند رانندگی در شب با رانندگی در روز متفاوت است با توجه به این نکته که درشب معمولا تعداد خودروهائی که تردد می‌کنند کمتر از خودروهایی است که در روز حرکت می‌کنند اما متاسفانه درصد تصادفات رخ داده درشب باتوجه به تعداد کمتر خودروها بیش تر از تصادفات در روز است. 

وی افزود: رانندگی در شب به مهارت و تجربه زیادی نیازدارد ، اعمالی که راننده برای بهتر دیدن و بهتر دیده شدن انجام می دهد از مهارت و تجربه است . 

ناصری تاکید کرد: تشخیص فاصله وسایل نقلیه و سرعت آنها دو عامل اساسی برای جلوگیری از تصادفات وسایل نقلیه است که این امر درشب ها به دلائل مختلف به خوبی صورت نمی گیرد. 

رئیس پلیس راهور استان ایلام بیان داشت:در هنگام رانندگی درشب حوزه دید راننده منحصر به محدوده‌ای است که بوسیله نور چراغ های وسیله نقلیه روشن شده است.

وی افزود: مهمترین علل وقوع تصادفات در شب شامل تاریکی هوا و محدود شدن دید راننده بوده که در این شرایط دیدن وسایل نقلیه و عابرانی که از نقطه خارج از مخروط دید راننده وارد میدان دید وی می‌شوند بسیار دشوار است و زمان عکس العمل راننده در این شرایط کفایت لازم را برای جلوگیری از وقوع تصادف یا حادثه ندارد. 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار