به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسناقزوین
کارشناس و راهنمای گردشگری استان، اعلام کرد: قزوین دارای ۹ دروازه بوده و هر یک در سمتی از شهر قرار داشته، ولی در حال حاضر دو دروازه با نام‌های «راه کوشک» و «تهران قدیم» باقی‌مانده است.
کد خبر: ۵۸۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 27 March 2018

کارشناس و راهنمای گردشگری استان، اعلام کرد: قزوین دارای 9 دروازه بوده و هر یک در سمتی از شهر قرار داشته ولی در حال حاضر دو دروازه با نام‌های«راه کوشک» و «تهران قدیم» باقی‌مانده است.

راضیه رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: معمولاً در گذشته برای محافظت از شهر حصاری داشتند و ورود به شهر به‌وسیله دروازه‌ها امکان‌پذیر می‌شد؛ شهر قزوین هم در طول تاریخ این دروازه‌ها را داشته است.

وی افزود: دروازه‌ها و حصارهای صفوی کاملاً تخریب شدند و اطلاع دقیقی از آن در دست نیست اما مشخص است که حصارهای قاجاری چگونه دور شهر کشیده شده است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: قزوین دارای 9 دروازه بوده که هر یک در سمتی از شهر قرار داشته و ورود و خروج را به قزوین میسر می‌کرد؛ برای نمونه دروازه رشت و همدان ورود به قزوین را ممکن می‌کرد.

وی تشریح کرد: از 9 دروازه شهر قزوین در حال حاضر 2 دروازه وجود دارد؛ یکی دروازه راه کوشک که در شمال شهر قزوین قرار داشته و سال ساخت آن به 1296 هجری قمری بازمی‌گردد؛ این دروازه به سمت منطقه الموت و تفریحگاه‌های شمال شهر باز می‌شد که در حال حاضر به دلیل توسعه شهری داخل شهر قرار دارد.

رحمانی گفت: دروازه دیگر دروازه تهران قدیم نام دارد که مربوط به دوره قاجار است و ورود و خروج از سمت تهران، ری و شمیرانات به سمت قزوین از این دروازه صورت می گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار