مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد گفت: استان یزد ازلحاظ ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در وضعیت نسبتاً خوبی قرار دارد.
کد خبر: ۵۷۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 26 February 2018

فاطمه دانش یزدی در رابطه با ایجاد زیرساخت‌های ضروری برای استقبال از گردشگران نوروزی به‌ویژه در استان یزد به‌عنوان شهر تاریخی و گردشگر پذیر گفت: جذب گردشگر داخلی و خارجی نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رفاه گردشگر است، نمی‌توان میهمان را دعوت کرد ولی وسایل پذیرایی از او را فراهم نکرد؛ لذا اگر ما بخواهیم نسبت به جذب گردشگران بیشتر اقدام کنیم باید ابتدا مقدمات اسکان و اقامت، پذیرایی، حمل‌ونقل، امکانات تفریحی و غیره را برای گردشگر مهیا کنیم.

 وی افزود: باید جاذبه‌های گردشگری را برای بازدید گردشگران ساماندهی کنیم تا بتوانیم قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهر خود را به‌عنوان یک مقصد گردشگری برای گردشگر به‌طور کامل جلوه دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد بابیان اینکه ایام نوروز زمان خاصی برای ایرانیان است که با استفاده از تعطیلات به تفریح و استراحت بپردازند، تصریح کرد: اکثر هم‌وطنان این ایام را به دلیل استفاده از آب‌وهوای مطلوب، دیدن مناظر طبیعی که در فصل بهار چشم‌انداز زیبایی دارند و جذابیت خاص شهرها به دلیل حضور گردشگران و امکاناتی که ستاد اجرایی خدمات سفر در کل کشور به مسافرین ارائه می‌نماید، برای سفر انتخاب می‌کنند.

دانش یزدی با اشاره به اینکه کلیه دستگاه‌های مرتبط در امر ستاد سفر نیز با تمام اهتمام، برنامه‌ریزی لازم را برای استقبال از مسافران نورزی انجام می‌دهند، اظهار داشت: در حوزه گردشگری از دو ماه قبل از ایام نوروز، برنامه تشدید نظارت بر تأسیسات گردشگری را در قالب گشت‌های گروهی و مشترک با سایر ارگان های مرتبط شاهد هستیم و بحث نرخ‌گذاری و ارائه نرخ هماهنگ خدمات گردشگری و تورهای نوروزی نیز از طریق بخش خصوصی و با نظارت اداره کل انجام می‌گیرد.

این مسئول تمدید مجوز واحدها و صدور پروانه برای واحدهایی که تا ایام عید به بهره‌برداری می‌رسند را نیز از سایر اقداماتی دانست که برای ایجاد زیرساخت‌ها و بهبود ارائه خدمات به مسافرین صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه چه در مرکز استان یزد و چه در شهرستان‌های استان یزد، ازلحاظ ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در وضعیت نسبتاً خوبی قرار داریم و چون امکانات اقامتی و پذیرایی در بسیاری از شهرستان‌ها و مناطق روستایی نیز ایجادشده، امیدواریم گردشگران نگرانی از بابت اقامت، خدمات و پذیرایی نداشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد بابیان اینکه ستادهای اسکان آموزش‌وپرورش ظرفیت خوبی برای میهمانان فرهنگی استان یزد است، یادآور شد: امکان استقرار چادر در 2 پارک توسط شهرداری مهیا شده است، واحدهای بوم گردی در مناطق روستایی دایر گردیده، مراکز تفریحی گردشگری و مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز خدمات لازم را به هم‌وطنان عرضه می‌کنند.

دانش یزدی با اشاره به اینکه استان یزد به لحاظ موقعیت ویژه در منطقه کویری نیز دارای امکانات تفریحات کویری در قالب کمپ‌های طبیعت‌گردی است، عنوان کرد: نورپردازی اماکن و ابنیه تاریخی و جاذبه‌های گردشگری با همکاری شهرداری یزد در دست اجرا است.

این مسئول در ادامه اذعان داشت: مراکز عرضه سوغات و بازارچه‌های صنایع‌دستی دائم و موقت نیز برای بازدید گردشگران تعبیه‌شده و به‌طور ویژه در نوروزگاه‌های سطح استان یزد، شاهد برگزاری جشن‌ها، معرفی آداب‌ورسوم، جشنواره‌های فرهنگی گردشگری، برگزاری مراسم سال نو و غیره خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل نیز خدمات لازم در قالب سفرهای هوایی، ریلی و زمینی توسط دستگاه‌های مرتبط پیش‌بینی گردیده است، خاطرنشان کرد: دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری در مرکز پایانه غدیر، فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی و راه‌آهن یزد برای راهنمایی گردشگران مستقر خواهند بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار