مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه باید طلاب در زمینه مسائل اصلاح الگوی مصرف آموزش‌های لازم را ببینند، گفت: در این قسمت حوزه علمیه می‌تواند با کمک وزارت نیرو اقدامات مشترکی را انجام دهد
کد خبر: ۵۵۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸ 26 January 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی شامگاه پنجشنبه در دیدار با وزیر نیرو که در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، با اشاره به ظرفیت حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی در پاسخگویی به جامعه و نظارت بر مشکلات و معضلات اظهار داشت: در برنامه‌ریزی‌ها باید مسائل جامعه را مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه حوزه برنامه‌های زیادی برای بازسازی نظام آموزشی و پاسخگویی اجتماعی دارد، افزود: حوزه وظیفه نظارت بر مسائل اجتماعی از قبیل محیط‌زیست ، آب و غیره را برای اثرگذاری بیشتر در جامعه دارد که باید کارگروه مشترکی برای پیگیری این موضوع تشکیل شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اهمیت هم‌افزایی بیشتر برای مسائل اجتماعی تصریح کرد: در حوزه تحقیقات علمی و فرهنگی ناظر در حوزه آب و انرژی می‌توان با هم‌افزایی بیشتر گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی با تأکید بر ورود جدی‌تر در مباحث تحقیقاتی و موازین جدی مبانی اسلامی ابراز کرد: طلاب می‌توانند پرچم‌دار حوزه محیط‌زیست و انرژی باشند و ما به دانش‌آموختگان برای تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد مرتبط با محیط‌زیست و انرژی توصیه داریم.

امام‌جمعه قم با اشاره به اهمیت توجه به محیط‌زیست در دنیای امروز و ظرفیت این نعمت الهی عنوان کرد: رویکرد تبلیغی ناظر به بهینه‌سازی مصرف و اصلاح الگوی مصرف می‌توان در نظام تبلیغی حوزه جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه باید طلاب در زمینه مسائل اصلاح الگوی مصرف آموزش‌های لازم را ببینند، اظهار داشت: در این قسمت حوزه علمیه می‌تواند با کمک وزارت نیرو اقدامات مشترکی را انجام دهد، همچنین فعالیت بیش از 60 واحد آموزشی جامعه المصطفی نیز می‌تواند ظرفیت خوبی برای حوزه آب و انرژی باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار